247454
۰۸ شهریور ۱۴۰۲
کتابخانه‌ های عمومی شاهرود

برگزاری آیین‌های معنوی محرم و صفر همراه با اقدامات فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شاهرود

کتابخانه‌های عمومی مهر و شهرک البرز شهرستان شاهرود باهدف ترویج فرهنگ عاشورایی برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در جهت شناساندن این قیام بزرگ تاریخ به کودکان و نوجوانان در پارک بوستان کودک شاهرود برگزار کردند.

به گزارش کودک پرس ، کتابداران کتابخانه عمومی شهرک البرز و مهر شهرستان شاهرود، هم‌زمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه کودک سه‌ساله امام حسین (ع) به مدت ۲ روز متوالی در جمع کودکان و نوجوانان بوستان کودک این شهر اقدام به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی متنوع نظیر جمع خوانی کتاب، قصه‌گویی، ایستگاه نقاشی با مداد رنگی، دل نوشته با امام حسین (ع) حرف بزن و ساخت کاردستی ساده با مواد دورریختنی و قابل بازیافت کردند.
محبوبه قربانی، مسئول کتابخانه عمومی شهرک البرز ضمن اعلام این خبر گفت: عزاداری و برپایی مراسم و انجام برنامه با استفاده از ابزار هنر برای گرامیداشت یاد امام حسین (ع) و یاران با وفایش از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
قربانی هدف از برگزاری این نوع برنامه‌ها را تبیین نهضت عاشورا و عظمت کار امام حسین برای نسل نوپا و نوجوان عنوان و تصریح کرد: برگزاری این‌گونه مراسم و عزاداری‌ها موجب تقویت دینی در بین مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان می‌گردد.
او بابیان اینکه ساخت کاردستی ساده با مواد دورریختنی و قابل بازیافت منزل موردعلاقه و استقبال خانواده‌های حاضر در این بوستان قرار گرفت، ابراز کرد: برپایی نمایشگاه کتاب محرم با تأکید بر گوشه‌هایی از نهضت عاشورا مورداستفاده علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی واقع شد.
گفتنی است در این مراسم از نویسنده دل نوشته برتر با عنوان «دستان کوچک حضرت رقیه گره‌گشای بزرگ» تقدیر شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار