247347
۰۴ شهریور ۱۴۰۲
رصد آسمان شب

رصد آسمان شب در مراکز کانون سمنان انجام شد

اعضای کودک و نوجوان کارگاه نجوم مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان به‌همراه والدین خود، دنیای ستارگان و سیارات را در آسمان شب رصد کردند.

به گزارش کودک پرس ، اعضای نوباوه تا نونگاه کارگاه نجوم مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان به‌همراه والدین خود، شامگاه دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه  ۳۰ و ۳۱ مرداد و یکم شهریور ۱۴۰۲ با راهنمایی فهیمه بدرقه مربی این کارگاه، با دنیای ستارگان و سیارات، آشنا شده و با استفاده از تلسکوپ، آسمان شب را رصد کردند.

بدرقه در ابتدای سخنانش ضمن ابراز خرسندی از استقبال اعضا و والدین از فعالیت‌های نجوم اظهار داشت: در شب‌های پایانی مرداد سال جاری، بهترین جرم قابل رصد، ماه، یگانه‌قمر زمین بود که هلال تماشایی آن هنگام غروب خورشید با مناظر زمینی جلوه‌ای بی‌نظیر ‌آفرید.

وی هدف از اجرای این برنامه را آشنایی اعضا با دنیای ستارگان و چگونگی رصد اجرام آسمانی، پی بردن به عظمت خداوند، دقت در دنیای آفرینش و پرورش روحیه کنجکاوی و پرسشگری در اعضا، عنوان و درخصوص چگونگی ایجاد نام ستارگان و سیارات، کهکشان راه شیری، خورشید و بزرگی آن، فاصله‌ی کره زمین از خورشید، ماه و ستارگان، نکات ایمنی برای دیدن اجرام آسمانی به‌ویژه خورشید و…، مطالبی بیان کرد.

بدرقه یادآور شد: اعضا در این برنامه ضمن شناخت اجزای تلسکوپ، وضعیت زحل، مشتری، تربیع ماه و… را در آسمان شب، مشاهده و پرسش‌های خود را مطرح کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار