موقعیت فعلی شما : خانه/تربیت معنوی/تهران/فرزند
247141
۲۲ مرداد ۱۴۰۲
نشستی مادرانه

نشستی مادرانه و چالش های مهدکودک‌ هیئت‌ها

چندسالی است که هیئت‌ها با ایجاد مهدکودک و سرگرم‌کردن بچه‌ها علاوه بر اینکه کودکان را با مفاهیم دینی آشنا می‌کنند. گروه رسانه‌ای «با مامان» در دهه سوم محرم، نشستی را برای نقد و بررسی این مهد‌کودک‌ها در بستر هیئت‌ برگزار کرده است.

به گزارش کودک پرس ، جمعه بیستم مرداد ماه، باغ کتاب تهران میزبان نشست مادرانه‌ی دلهم بود. در این نشست که با حضور «انسیه خزعلی»معاونت امور زنان و خانواده ی ریاست جمهوری برگزار شد، زنان دغدغه مند و کنشگر و فعال و مسئول، به نمایندگی از حوزه های متنوع گرد آمدند تا به دغدغه‌ی حضور کودکان در هیئت بپردازند. چالش مطرح شده ابتدا مربوط به حسینه‌های کودک در هیئات بزرگ بود اما در ادامه دریچه‌های بیشتری رو به سوی این مساله باز شد.

زنانی به نمایندگی از مادران، پژوهشگران، خدام هیئات، خدام حسینه‌های کودک در برخی هیئات، موسسین هیئت‌های کودک و نوجوان و … چالش هایی در حوزه‌ی سیاست‌ها و بایدها و نبایدهای حسینه‌ کودک مطرح کردند. پژوهشگران نیز به لزوم توجه به باید و نبایدهای ایجاد حسینیه های کودک اشاره کردند و تاکید داشتند نباید حضور مادر به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت در زندگی کودک کمرنگ شود و مادر بیشتر نیاز به همیار و همراه دارد.

خدام از فعالیت‌ها، برنامه ها و موانع پیش روی خود گفتند و خانم جوانی که خود موسس یک هیئت دخترانه برای کودکان و نوجوانان بود از لزوم توجه به هیئت‌هایی متناسب با درک و نیاز این رده  سنی اشاره کرد. عده‌ای به عدم مشارکت آقایان در این فضا معترض شدند که خزعلی نیز در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد و تاکید داشت لازم است ادامه‌ این سلسله نشست‌ها و گفت‌و‌گوها باحضور آقایان صورت بگیرد چرا که مساله‌ فرزندپروری مربوط به والدین است و نه صرفا مادر.

انسیه خزعلی به لزوم مشارکت نوجوانان در هیئات اشاره کرد و مژده‌ گسترش فضاهای اختصاصی برای خدمات به کودک در سطح شهر را که پیش از این با نام فضاهای مادر و کودک شناخته می‌شد به حاضران در نشست دادند تا در نهایت این مساله تبدیل به یک فرهنگ شده و در همه‌ی فضاهایی که خانواده ها حضور دارند شاهد چنین فضاهایی برای حضور همه‌ اعضای خانواده در کنار فرزندانشان باشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار