موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
247022
۲۴ تیر ۱۴۰۲
در استان کرمان؛

طرح «کودک همیار گردشگری» اجرایی می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: به زودی طرح «کودک همیار گردشگری» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش کودک پرس؛ فریدون فعالی در نشست با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به اینکه معرفی آثار تاریخی این استان به زبان ساده کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار است اظهار کرد: امیدواریم به زودی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوانیم کارگاه‌هایی را برای آشنایی کودکان علاقه‌مند با میراث‌فرهنگی برگزار تا بتوانیم طرح «کودک همیار گردشگری» را در استان کرمان اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اجرایی شدن گردشگری کودک نیز در این استان خبر داد و افزود: فعالیت‌های مطالعاتی این نوع گردشگری انجام و میز تخصصی آن نیز تعریف شده است.

وی بیان کرد: به زودی کارگروه تخصصی گردشگری کودک تشکیل شده و دوره‌های آموزشی آن با 290 ساعت برگزار می‌شود.

فعالی با بیان اینکه این استان دارای بیش از 800 اثر ملموس و ناملموس است که می‌توان در زمینه تولید محتوا از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کرد گفت: تولید قصه، کتاب و فیلم ویژه کودکان و نوجوانان کمک زیادی به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی استان کرمان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از برگزاری برنامه‌های خاص حوزه گردشگری توسط کودکان و نوجوانان در اماکن تاریخی و طبیعی در روزهای پر مسافر کرمان به ویژه ایام نوروز استقبال می‌کنیم، بیان کرد: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه ابراز علاقه زیادی کرده است که به زودی این طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از مسئولیت‌های میراث‌فرهنگی مرمت، حفظ و کاربری بخشیدن به بناهای تاریخی بوده که بهترین کاربری که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، حضور یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یخدان مویدی بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار