موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
246091
۰۸ مرداد ۱۴۰۱

۶۰ کودک در آذربایجان‌شرقی جهت فرزندخواندگی واگذار شدند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: طی یک سال اخیر تعداد ۶۰ کودک و نوزاد بی سرپرست تحت پوشش این نهاد به متقاضیان فرزند خواندگی واگذار شده است.

به گزارش کودک پرس ،خانم صحاف با بیان اینکه طی یک سال اخیر تعداد ۶۰ کودک و نوزاد بی سرپرست تحت پوشش نهاد بهزیستی به متقاضیان فرزند خواندگی واگذار شده است گفت: این واگذاری‌ها با دستورات مکتوب قضایی و بر اساس قواعد و ضوابط موجود در بهزیستی کشور و با رعایت تمامی جوانب امر به خانواده‌های متقاضی واگذار شده است تا از هر گونه بروز مشکلات ناشی از واگذاری‌های نادرست ایجاد نشود.

وی تعداد خانه‌های کودک و نوجوان، شیرخوارگاه و نوباوگان آذربایجان شرقی را ۲۴ مرکز اعلام کرد که در آن‌ها هم اکنون تعداد ۳۲۰ نفر نگهداری شده و از خدمات مختلف بهزیستی بهره مند می‌شوند که برای این مراکز اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال طی پارسال هزینه شده است.

خانم صحاف مجموع فرزندان امدادبگیر از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در آذربایجان شرقی را یک هزار و ۶۰۷ نفر اعلام کرد و اضافه کرد: در کل برای این تعداد فرزند بی سرپرست و بدسرپرست استان آذربایجان شرقی ۲۰ میلیارد ریال انواع کمک‌های مادی و معنوی ارائه شده است.

وی همچنین از هدایت تعداد ۱۵ نفر از فرزندان نگهداری شده در مراکز بهزیستی آذربایجان شرقی به سمت زندگی مستقل خبر داد که به این منظور ۷ میلیارد ریال طی پارسال هزینه شده است.

خانم صحاف با بیان اینکه برای واگذاری فرزند خواندگی سامانه‌ای جهت رعایت عدالت در نوبت دهی راه اندازی شده است اظهار داشت: در این رابطه سامانه مزبور از سال ۱۳۹۹ ایجاد و فعالیت خود را شروع کرده است که تمامی مراحل قانونی برای واگذاری فرند خواندگی‌ها در آن به انجام می‌رسد.

به گفته وی هم اکنون تعداد ۳۰۰ نفر از متقاضیان فرزندخواندگی در آذربایجان شرقی پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه متقاضی برای فرزندان دختر بیشتر از فرزندان پسر است گفت: درصد بسیار بالایی از تقاضا‌ها مربوط به کودکان زیر یک سال را شامل می‌شود که با توجه به تنوع فرزندان به لحاظ جنسی و سنی، طبقه بندی‌های آن‌ها برای واگذاری توسط بهزیستی صورت می‌گیرد.

صحاف با اشاره به اینکه بهزیستی بر روی” امین موقت” برای نگهداری و واگذاری فرزندان بی سرپرست تاکید دارد یادآور شد: در این حالت موضوع نظارت و مددکاری مداوم به درستی انجام می‌گیرد تا شناسنامه فرزندان در طی زمان دچار تغییر و دگرگونی نشود تا در نهایت خود فرزند در این رابطه تصمیم نهایی را بگیرد.

وی یکی از قوانین مربوط به واگذاری فرزندان را تحویل فرزندان بالای ۱۲ سال به زوج‌های دارای بیش از ۶۰ سال سن اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار