245862
۲۱ تیر ۱۴۰۱

سیستان و بلوچستان | دو کودک عقرب گزیده شده در روستای آبگاه به طور معجزه‌آسا نجات یافتند

دو کودک ۱۰ ساله از روستای آبگاه بخش مرکزی شهرستان که دچار عقرب گزیدگی شده بودند به بیمارستان محمد رسول الله نیکشهر منتقل شدند.

به گزارش کودک پرس ،رئیس شورای اسلامی روستای آبگاه گفت : بارش شدید باران در چند روز اخیر ۱۰ روستای این منطقه را در محاصره سیل قرار داده است که متأسفانه با طغیان رودخانه های فصلی مردم این منطقه هیچ گونه ارتباطی با شهر نیکشهر نخواهند داشت.

خدابخش رئیسی گفت : دیروز دو کودک ده ساله در روستای آبگاه که یکی از آنها سه قسمت از بدنش دچار عقرب گزیده شده بود با داروهای محلی و بصورت معجزه آسا از خطر احتمالی نجات پیدا کردند.

او گفت: بدلیل اینکه این منطقه از دیروز در محاصره سیل بوده امکان انتقال این دو کودک به مراکز درمانی وجود نداشته است که با فروکش شدن سیل پس از ۲۰ ساعت دو کودک عقرب گزیده شده با کمک مردم و به سختی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

او گفت:  در حال حاضر حال عمومی دو کودک نرمال است و طغیان دو رودخانه تنگه سرحه و مزن کور باعث مسدود شدن راه ارتباطی کل منطقه آبگاه و کوچینک می شود که ساخت پل بر روی این رودخانه ها از نیاز ها و مطالبات ضروری مردم این منطقه است.

براساس تحقیقات صورت گرفته ، گونه گادیم خطرناک‌ترین کژدم (عقرب) کشور و عامل اصلی مرگ و میر ناشی از عقرب زدگی در استان هرمزگان و سيستان و بلوچستان است.

اگر بیمار عقرب گزیده در شش ساعت اول به مراکز درمانی مراجعه نکند، به نوعی شانس درمان کامل را از دست می‌دهد و هر چه زمان بیشتری بگذرد، به دلیل نفوذ سم در جریان خون با خطر مرگ مواجه می‌شود.

تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی قراری، تاری دید، تنگی نفس و افزایش تعریق و ترشح بزاق از علائم عقرب گزیدگی است و فرد عقرب گزیده باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار