موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/همدان
245606
۰۶ تیر ۱۴۰۱

همدان | کودک ۳ ساله بر اثر نبود حفاظ در حریم رودخانه غرق شد

دختر سه ساله در نهاوند بر اثر بی احتیاطی والدین و نبود حفاظ در حریم رودخانه داخل رودخانه سقوط کرد و دچار خفگی شد.

به گزارش کودک پرس ،سخنگوی پزشکی قانونی استان همدان از غرق شدن ۲ نفر در استان ۲۴ ساعت گذشته به علت سقوط در داخل رودخانه و شنا در استخر خبر داد.

علیرضا صارمی گفت: در یکی از این حوادث دختر سه ساله در نهاوند بر اثر بی احتیاطی والدین  ونبود حفاظ، داخل رودخانه سقوط کرد و دچار خفگی شد.

وی افزود: در حادثه دیگر نیز مرد ۳۶ ساله‌ای هنگام شنا در داخل استخر باغ در روستا علی آباد فرهنگیان به علت نداشتن مهارت در شنا جان خود را از دست داد.

سخنگوی پزشکی قانونی همدان تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا و استقبال از شنا در استخر‌های خانگی، سد‌ها و آبگیر‌ها احتمال غرق شدگی افزایش می‌یابد بنابراین باید توصیه‌ها را جدی گرفت.

صارمی گفت: ۲۴ نفر شامل ۲۳ مرد و یک زن سال گذشته در این استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: آمار غرق شدگی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ حدود ۲ برابر افزایش داشته است و ۱۲ نفر سال ۹۹ بر اثر غرق شدگی جان باختند.

سخنگوی پزشکی قانونی همدان تاکید کرد: غرق شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شده یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند، ضمن اینکه قطع تنفس و کمبود اکسیژن اصلی‌ترین علت مرگ بر اثر غرق‌شدگی است.

سیروس سوریان، رییس هیئت نجات غریق و غواصی همدان در گفتگوی تلفنی با خبر صدا و سیمای مرکز همدان  به شهروندان تاکید کرد: به تنهایی شنا نکنید، حتی اگر قهرمان المپیک هستید.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار