24331
۲۹ شهریور ۱۳۹۶
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی عنوان کرد؛

ضرورت نظارت ویژه در امور مهدهای کودک در استان مرکزی

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بازرسی از مهدهای کودک را ضروری دانست و بیان داشت: نظارت اصولی انجام شود و نواقص موجود با حساسیت و دقت کافی جمع آوری و برای رفع آن ها اقدام شود.

به گزارش کودک پرس ، شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در چهارمین نشست کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در اراک افزود: بازرسی از مهدهای کودک باید سرزده و بدون هماهنگی قبلی به منظور نظارت اصولی انجام شود و نواقص موجود با حساسیت و دقت کافی جمع آوری و برای رفع آن ها اقدام شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته طرح بازرسی از آرایشگاه های زنانه در استان با هدف تقویت ماموریت های حرفه ای و رفع نگرانی ها کلید خورده است که باید با قوت دنبال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی افزود: 965 آرایشگاه زنانه اراک در مرحله اول این طرح برگه های خودارزیابی با 29 شاخص را دریافت کردند و اصلاحات لازم را در روند کارشان انجام داده اند.
حسن بیگی توضیح داد: هدف از بازرسی و کنترل اصناف و مهدهای کودک مچ گیری نیست بلکه نیاز است که کیفیت امور ارتقا یافته و برخی از کاستی ها برطرف شود.
وی گفت: گزارش های از استفاده و تبلیغ مصرف مواد مخدر روانگردان و صنعتی در برخی آرایشگاه های استان رسیده است که صحت آن باید در بازرسی ها مشخص شود و در صورت وجود مشکل کنترل و نظارت جدی اعمال شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: منشور حقوق شهروندی با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرایی، نظارت برحسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی به دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: حقوق شهروندی منحصر به دولت نیست و این حق در متون اسلامی بارها مورد تاکید قرار گرفته است و دین مبین اسلام قبل از مطرح شدن حقوق شهروندی در نظام اجتماعی غربی به آن پرداخته و در مباحث دینی به آن تاکید کرده است.
مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: از هفت نوع مهد شامل 2 زبانه، مهد کودک مسجد، روستا مهد، کارگاه کودک و مادر، مهد قرآنی، آدینه مهد و خانه بازی کودک چهار نوع در استان مرکزی فعال است.
زهرا فرجی افزود: 103 مهد کودک با اخذ مجوز رسمی از بهزیستی در استان خدماتی شامل واحد آشنایی با محیط زیست، آموزش آداب اجتماعی، مهارت های زندگی، شناخت فرهنگی، مفاهیم دینی، اجتماع پذیری و مهارت حسی را ارایه می دهند.
وی اظهار کرد: مجوز فعالیت 28 مهدکودک استان از طرف سپاه، 18 مرکز در قالب مهد قرآنی از تبلیغات اسلامی و 49 مرکز و مهد کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صادر شده است.
فرجی گفت: تمامی مربیان در مهدهای کودک دوره های خاص آموزشی را گذرانده و افراد فعال در این مراکز تربیتی و آموزشی با گذراندن کارگاه های روانشناسی کودک، تلاش برای آشنایی و شناخت دنیای روانی کودکان را دارند تا در آموزش و تعلیم کودک با آگاهی بیشتری گام بردارند.
استان مرکزی با 12 شهرستان و 33 شهر در قلب ایران قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار