243261
۰۸ اسفند ۱۴۰۰

سیستان و بلوچستان | غربالگری بینایی بیش از ۱۴۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال

در سال گذشته افزون بر ۱۴۰ هزار کودک در سطح استان از خدمات غربالگری تنبلی چشم بهره مند شدند.

به گزارش کودک پرس ،در سال گذشته افزون بر ۱۴۰ هزار کودک در سطح استان از خدمات غربالگری تنبلی چشم بهره مند شدند.

دکتر عباسعلی اویسی مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : غربالگری تنبلی چشم در سالهای گذشته توسط مهد های کودک و در بازه زمانی محدودی از سال صورت می‌گرفت اما به جهت سهولت دسترسی مردم در تمام ایام سال این خدمت، به مراکز مثبت زندگی سپرده شد که پس از طی دوره های آموزشی و تجهیز این مراکز به چارت E و دستگاه‌های پلاس اپتیک، کلیه مراکز مثبت زندگی استان در حال اجرای طرح غربال بینایی هستند.

اویسی بیان کرد : در سال گذشته افزون بر ۱۴۰ هزار و پانصد کودک در سطح استان از خدمات غربالگری تنبلی چشم بهره مند شدند که از این تعداد بالغ بر۱۴هزار کودک به معاینات تخصصی ارجاع شدند .

مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود : مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی، غربالگری اولیه را بصورت رایگان انجام می‌دهند و در صورت وجود مشکل در غربال بینایی، فرد را به بینایی‌سنج یا چشم‌پزشک ارجاع می‌دهند. در مراحل تخصصی درمان نیز در صورتی که خانواده از بضاعت مالی کافی برخوردار نباشد یا مددجوی تحت پوشش بهزیستی باشد، اداره کل بهزیستی استان یارانه‌ی لازم برای ادامه فرآیند درمان پرداخت می‌کند.

وی ضمن تاکید بر مراجعه بهنگام خانواده ها جهت غربالگری بینایی فرزندان خردسالشان تصریح کرد : اختلالات بینایی اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک یا هردوچشم کم بینا و یا نابینا خواهد کرد و بهترین سن برای تشخیص و درمان این بیماری را قبل از ۶ سالگی می باشد. این اختلال هرچه دیرتر تشخیص داده شود، درمان سخت تر می شود و میزان بهبودی کمتر خواهد بود، به طوری که اگر درمان در سنین بالاتر آغاز شود دید کامل نخواهد و اثری در بهبود دید چشم ندارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار