242237
۱۱ دی ۱۴۰۰

نبود سینمای کودک در فجر حس می شود

حسین ریگی کارگردان سینما از مشکلات حضور فیلم اولی‌ها و دغدغه فیلمسازان ژانر کودک برای حضور در جشنواره فیلم فجر گفت.

به گزارش کودک پرس ،حسین ریگی فیلمساز و کارگردان فیلم سینمایی «لیپار» درباره فعالیت های جدید خود عنوان کرد: سال پیش با فیلم سینمایی «لیپار» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتم ولی امسال به دلیل نبود سرمایه گذار نتوانستم ساخت فیلم جدیدم را آغاز کنم.

او افزود: پیدا کردن سرمایه‌گذار یکی از معضلات و مشکلات فیلمسازانی است که تازه وارد عرصه سینمای حرفه ای شده‌اند.

کارگردان فیلم سینمایی «لیپار» با اشاره به عملکرد جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: متاسفانه تغییر مدیران و دبیران جشنواره فیلم فجر سال هاست که آسیب زیادی به این رویداد می زند.

حسین ریگی بیان کرد: یکی از مهم ترین کم لطفی های جشنواره فیلم فجر رویکرد آن به ژانر کودک و نوجوان است. برطبق شنیده ها در برخی از داوری های جشنواره بلافاصله فیلم های ژانر کودک و نوجوان را برای شرکت در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان کنار می گذارنداین در حالی است که در کل جشنواره های دنیا اصلا ژانر کودک و نوجوان، ملودرام و …مطرح نیست و به نگاه سینمایی فیلمساز و اثری که خلق کرده فارغ از ژانر آن اهمیت می دهند. درست است ما جشنواره ای به نام کودکان و نوجوانان داریم ولی اگر یک فیلم خوب ساخته شود که هم سطح فیلم های جشنواره فیلم فجر باشد چرا نباید دیده شود و چرا نباید در ویترین جشنواره فیلم موفق کودک و نوجوان داشته باشیم در حالیکه توجه به این آثار می تواند فضایی برای رغبت کارگردانان و سرمایه گذاران به فیلم کودک و نوجوانان ایجاد کند.

کارگردان مستند «سلام آقای بل» عنوان کرد: امسال فیلم «لیپار» سه جایزه مهم بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و تقدیر دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان را دریافت کرد و من فکر می کردم اگر این اتفاق بیفتد راحت تر می توانم وارد ساخت فیلم بعدی شوم ولی متاسفانه تهیه کنندگان دغدغه کودک و نوجوان ندارند در حالی که ژانر کودک و نوجوان از مهم ترین ژانرهای سینمایی سراسر دنیاست و برعکس ایران گران ترین فیلم های تاریخ سینما در این ژانر ساخته شده است.

حسین ریگی در پایان گفت: من به عنوان فیلمسازی که بخشی از دغدغه اش فیلم کودک و نوجوان است مجبورم به دلیل استقبال جامعه از آثار اجتماعی به سراغ این ژانر بروم با وجود اینکه این هم نگاه یک فیلمساز است ولی من برای فیلم دوم هم موضوع کودک و نوجوان را مدنظر داشتم ولی براساس مشکلاتی که مطرح کردم باید آن را کنار بگذارم. گرچه حتی اگر فیلم اجتماعی بسازم دوباره به ژانر کودک و نوجوان باز می گردم و به آن خواهم پرداخت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار