242025
۲۹ آذر ۱۴۰۰

اصفهان | جمع آوری كودكان كار از سطح شهر تا 2 هفته آينده

شهردار اصفهان گفت: تا 2 هفته آينده كودكان كار را در سطح شهر اصفهان نخواهيم ديد.

به گزارش کودک پرس ،علي قاسم‌زاده در نشست با اصحاب رسانه اضافه كرد: برای غبارروبی اجتماعی ابتدا کارتن خواب‌ها و سپس کودکان کار مد نظر است البته برای رفع آن به برخی مشکلات قانونی برخورد کرده‌ایم، خیری در اصفهان پیشنهاد داده که می‌تواند به این کودکان آموزش دهد اما قانون این اجازه را نمی‌دهد، به دنبال آن هستیم که با همکاری استانداری به راه‌حلی برسیم تا از این کودکان سوء استفاده نشود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اقدامات لازم در این زمینه با جدیت توسط شهرداری پیگیری می‌شود و تا دو هفته آینده کودک کاری در سر چهارراه‌های اصفهان نخواهیم دید.

قاسم‌زاده درخصوص آزاد‌سازی گذر آقا نورالله و تخلفات ساخت و ساز در چهارباغ گفت: نگاه حاکم بر شهرداری این نیست که تخلفاتی این چنینی در گذرهایی شبیه گذر آقا نورالله نجفی اتفاق افتد، پس از صدور پروانه، شهرداری نمی‌تواند ساخت ساختمان‌های غیر قانونی را متوقف کند، ما هم از تخلفات شاکی هستیم، در مقابل آنچه در مدت مدیریت من اتفاق افتاده پاسخگو خواهم بود و از شخصیت شهر حفاظت می‌کنم، نباید لباسی که بر قامت این شهر پوشیده نیست به آن پوشانده شود.
بودجه انقباضی دولت گلوی شهرداری‌ها را می‌فشارد

وی تصریح کرد: دولت امسال بودجه انقباضی ارائه کرده که بخشی از آن گلوی شهرداری‌ها را می‌فشارد، همه تبصره‌های کمک به شهرداری‌ها از جمله اوراق مشارکت و کمک به حمل‌ونقل عمومی، همچنین حق سه درصدی شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده در لایحه پیشنهادی رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه حذف شده است.

شهردار اصفهان گفت: با حذف این تبصره‌ها شهرداری‌ها زمین‌گیر شده و با بحران ملی مواجه می‌شود، امید است در مجلس به این موضوعات توجه شود، علاوه‌بر این اقدامات وظیفه سنگین مدیریت فاضلاب شهری و نو‌سازی آن به شهرداری‌ها واگذار شده است که بیش از پیش شهرداری‌ها را با بحران مواجه می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار