موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
241919
۲۵ آذر ۱۴۰۰

رئیس جمهور قرقیزستان از حق کودکان برای تحصیل دفاع کرد

رئیس جمهور قرقیزستان فرمانی در مورد اقدامات فوری برای تضمین حق قانونی کودکان برای دریافت آموزش امضا کرد.

به گزارش کودک پرس ،«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان فرمان «اقدامات فوری برای تضمین حق قانونی کودکان برای دریافت آموزش عمومی ابتدایی و متوسطه» امضا کرد.

به عنوان بخشی از این فرمان، رئیس جمهور دستوراتی به کابینه وزیران، وزارتخانه‌ها، مقامات محلی و دادستانی کل داد تا لایحه‌ای را تنظیم کنند که والدین را ملزم به رعایت حق تحصیل کودکان کند.

گفتنی است که یکی از مشکلات مبرم نظام آموزشی در قرقیزستان، افزایش تعداد کودکانی است که به دلایل مختلف تحصیل نمی‌کنند. بسیاری از کودکان پیش دبستانی و راهنمایی که در مناطق روستایی و شهری زندگی می‌کنند، به مدرسه نمی‌روند یا به طور نامنظم در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش در ابتدای امسال بیش از 2 هزار و 500 کودک از تحصیل خودداری کردند.

برخی از دلایل این وضعیت مشکلات مادی والدین، نیاز به کار و کمک به والدین، امتناع والدین به دلایل مذهبی، نداشتن مدارک شناسایی، مهاجرت والدین و عدم مسئولیت بستگان است.

بنا بر فرمان جدید،مسئولین ذیربط ملزم می‌شوند تا به منظور اجرای حقوق اساسی شهروندان  قرقیزستان، شرایط لازم را برای پذیرش دانش آموزان در پایه اول دبستان فراهم کنند و دانش آموزانی که در یادگیری کند هستند، شناسایی و برای آموزش آنان تدابیری اتخاذ کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار