موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
241895
۲۴ آذر ۱۴۰۰

جراحی رایگان پزشک هندی برای ده ها هزار کودکان بی بضاعت

پزشک جراح پلاستیک هندی تابحال بیش از ۳۰ هزار عمل جراحی رایگان برای کودکان بی بضاعت انجام داده است.

به گزارش کودک پرس ،شکاف لب و کام نقایص مادرزادی هستند که زمانی رخ می‌دهد که لب یا دهان کودک در دوران بارداری به درستی شکل نگرفته باشد. این نقایص باعث ایجاد مشکلات مختلفی از جمله عدم دسترسی به شیر به عنوان نوزاد و بعد تبعیض در زمان بزرگسالی می‌شود.

با وجود اینکه خوشبختانه هر دو مشکل را می‌توان با جراحی پلاستیک اصلاح کرد، اما متاسفانه این جراحی‌ها برای خانواده‌های فقیر امکانپذیر نیست. در هند یک جراح زیبایی خیرخواه و انساندوست تاکنون ده‌ها هزار نوزاد و کودک را به صورت رایگان تحت عمل جراحی قرار داده تا بتواند شانس داشتن زندگی بهتر را برای آن‌ها فراهم کند.

او که در منطقه بنارس در ایالت اوتار پرادش هند به دنیا آمده است خود در کودکی ناملایماتی را تجربه کرده که همین الهام بخش وی برای انجام این کار شده است. این پزشک به جای سود مالی، حرفه خود را وقف کمک به نیازمندان کرده است. دکتر سوبود و سه برادر بزرگش پس از مرگ پدرش در زمانی که تنها ۱۳ سال داشت مجبور شد تا با فروش شمع و عینک در خیابان‌ها مخارج زندگی را تامین کند. در حالی که برادران او برای تامین مخارج خانواده، تحصیل را رها کردند، اما او رویای دکتر شدنش را محقق و در جراحی پلاستیک تخصص خود را دریافت کرد.

دکتر «سوبود کومار سینگ»، تاکنون بیش از ۳۷ هزار عمل جراحی رایگان را برای اصلاح شکاف لب و کام کودکان بی بضاعت در این کشور انجام داده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار