موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
241365
۱۹ آبان ۱۴۰۰

خوزستان | مراجعه بیماران به بیمارستان کودکان کاهش یافته است

روند مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به این بیمارستان یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش کودک پرس ،رییس بیمارستان کودکان اهواز گفت: وضعیت بیماری کووید ۱۹ نسبت به ۲ هفته قبل که با موج شدید تنفسی و گوارشی بیماران مواجه بودیم، کاهشی شده و بخش اورژانس بیمارستان کودکان اهواز خلوت‌تر از قبل است.کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان کودکان اهواز

دکتر محسن علی سمیر افزود: اکنون یک بخش ۲۰ تخته برای بیماران تنفسی و یک بخش دیگر با ۲۰ تخت برای بیماران گوارشی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مراجعه بیماران دارای آنفلوآنزا و خدمت رسانی به آن‌ها گفت: دوره کمون بیماری آنفلوآنزا نسبت به کرونا کوتاه‌تر بوده و حس بویایی و چشایی در بیماران دارای آنفلوآنزا تغییر نمی‌کند، اما درد اندام‌های بدن در آنفلوآنزا بیشتر از کرونا است. در مواقعی علائم این ۲ بیماری نزدیک به هم بوده که تشخیص آن برای پزشک سخت است.

سمیر خاطر نشان کرد: از آنجا که واکسنی برای کودکان زیر ۱۲ سال تولید نشده، خانواده‌ها باید مراقب سلامت فرزندانشان باشند تا از کرونا مصون بمانند.

علی سمیر افزود: اکنون در فصل شیوع بیماری آنفولانزا هستیم و از آنجا که این بیماری شباهت بسیاری با کرونا دارد، ممکن است روند کرونا در بین کودکان ثابت و احتمال ورود به موج ششم را داشته باشیم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: در شرایطی که میزان واکسیناسیون در استان به ۸۰ درصد نرسیده است بازگشایی مدارس به صلاح نیست ضمن اینکه باید ۲ هفته از زمان نوبت دوم واکسن دانش آموزان گذشته باشد.

رییس بیمارستان کودکان اهواز گفت: بهتر است هر منطقه بر اساس شرایط خاص خود نسبت به بازگشایی مدارس تصمیم گیری کند تا شاهد شیوع بیماری نباشیم.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید :عیادت جهادگران از کودکان بستری در بیمارستان ابوذر اهواز + عکس

در حال حاضر بیش از چهار میلیون و ۴۷۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار