240994
۰۳ آبان ۱۴۰۰

الزامی بودن رعایت نکات حریم خصوصی در سامانه شاد

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش استفاده کودکان از فضای مجازی و اپلیکیشن شاد نیاز است نکات امنیتی و حفاظتی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ،سرهنگ”یوسف شاکری” باتوجه به بازگشایی مدارس و افزایش استفاده کودکان از فضای مجازی و اپلیکیشن شاد نیاز است توصیه های در این خصوص به شهروندان داشته باشیم زیرا فرزندان ما به هیچ وجه پیامدهای پرخطر استفاده نادرست از فضای مجازی را درک نمیکنند، بنابراین والدین نقش مهمی برعهده دارند.

این مقام انتظامی افزود: والدین از نصب پروکسی، فیلترشکن از سوی دانش‌آموزان جلوگیری کنند، چرا که نصب و اجرای این نرم‌افزار‌ها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتوا‌های نامناسب باز کرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی دانش آموزمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شما در مقام والدین این است که آسیب های فضای مجازی برای کودکان را بشناسید. با شناخت این آسیب ها کار ساده تری برای مقابله با پیامدهای ناخوشایندشان خواهید داشت .با کودکانتان در فضای مجازی وقت بگذارید او باید به شما اعتماد داشته باشد و بدون ترس، تجربه‌های ناخوشایندش را با شما در میان بگذارد.

سرهنگ شاکری بیان داشت: نباید فضای مجازی را جایگزین فعالیت‌های فیزیکی و سرگرمی‌های جمعی کودک کنید بلکه باید برای استفاده از این فضا قوانین و ساعات مشخصی را تعیین کنید.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: استفاده از موتورهای جستجو بومی، می‌تواند از دسترسی اتفاقی کودکان به محتوای غیراخلاقی و مطالب هرزه‌نگاری جلوگیری کند که البته موتورهای جستجو متعددی در کشور راه‌اندازی شده است که والدین می‌توانند از آنها برای دسترسی کودکان به اینترنت استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به اینکه پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد؛ از عموم مردم خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش دهند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار