موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
240549
۲۰ مهر ۱۴۰۰

۵۰ درصد فعالیت پلیس فتا بر آموزش کودکان تمرکز دارد

معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام کرد: در دو سال گذشته پلیس فتا ۵۰ درصد توان خود را روی آموزش کودکان متمرکز کرده است.

به گزارش کودک پرس ،رامین پاشایی در گفتگوی ۱۸:۳۰ در خصوص مخاطراتی که کودکان را در فضای مجازی تهدید می‌کند گفت: مهمترین پرونده‌هایی که علیه کودکان و نوجوان اتفاق می‌افتد در خصوص همین فضای مجازی است.

او با بیان اینکه هیچ گاه به اندازه این دو سال کرونایی درگیر فضای مجازی نبودیم افزود: هرجا که فضای مجازی باشد مجرمان سایبری هم هستند و جرائم هم اتفاق می‌افتد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: یکی از این جرائم، زورگیری و قلدری‌های فضای مجازی است که متاسفانه در کشور ما هیچ محدودیتی برای استفاده کودک ۴ ساله تا فرد ۹۰ ساله از محتویات پیام رسان‌ها در فضای مجازی وجود ندارد.

او گفت: پیش از این، نوجونان ناآگاهانه وارد این فضا شده بودند و تفریحات خود را برمبنای این فضا‌ها قرار داده بودند که در سال‌های اخیر خوشبختانه والدین در این فضا ورود کرده و پا به پای معلمان آموزش کودکان را به عهده گرفته اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵ دستگاه، نهاد و وزارتخانه در حوزه پیشگیری‌ها در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

او تاکید کرد: در دو سال گذشته پلیس فتا ۵۰ درصد توان خود را روی آموزش کودکان متمرکز کرده است.

برگزاری انواع همایش‌های داستان نویسی، خاطره نویسی، مسابقات عکس و نقاشی و پویش ارتباط کودکان با پلیس از فعالیت‌های پلیس فتا در این زمینه است.

او در ادامه راهکارهایی برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ناشی از استفاده کودکان از فضای مجازی پیشنهاد داد و افزود: با توجه به فعالیت آموزشی دانش آموزان در فضای مجازی برای حفظ امنیت فرزندان در این محیط، باید تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی دستگاهی را که دانش آموز از آن استفاده می‌کند به طور مرتب بررسی کرده و تنها زمانی که امکان نظارت بر فرزند را دارید اینترنت را در اختیار او قرار دهید.

اوبه خانواده‌ها توصیه کرد: در این ایام بیش از گذشته مراقب بوده و از یک سری نرم افزارهای خاص مثل کنترل والدین استفاده کنند تا در این ایام که سطح دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت، فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی به واسطه آموزش‌های مجازی بیشتر شده، شاهد بروز حوادث سایبری نباشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار