موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
238774
۰۲ مرداد ۱۴۰۰

لزوم فرهنگ سازی غدیر از مهدهای کودک

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزگفت: فرهنگ سازی غدیر را از مهدهای کودک شروع و درمدارس تقویت کنیم زیرا غدیر روح اسلام است.

به گزارش کودک پرس ،فرشته فهمیده روز شنبه با اشاره به اینکه در مدارس باید به مساله غدیر به صورت جدی توجه شود،افزود:شبکه های اجتماعی بر روی ذهن جوانان و دانش آموزان تاثیر خواهد گذاشت لذا آموزش و پرورش باید به این مساله نگاه عمیقی داشته باشد.

وی بیان داشت: فرهنگ غدیر باعث عزت علوی انقلاب اسلامی ایران شده است و باید آموزش و پرورش و دانشگاهها مروج عزت انقلاب اسلامی باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه این عزت باعث استقلال ،معنویت و آزادگی شده است، خاطرنشان کرد: باید ازظرفیت غدیر برای مقابله با استکبار بهره گرفت.

فهمیده تصریح کرد: اسلام پیکر و غدیر روح اسلام است که برای برافراشتن پرچم غدیر خون ها زیادی داده ایم تا این پرچم به دست صاحب واقعی انقلاب حضرت صاحب الامر( عج) برسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ادامه دهنده واقعی راه امام راحل هستند و اکنون پرچم غدیر در دست مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: لازم است کتب درسی اصلاح شود و مضامینی پون غدیر درآن جای گیرد تا آموزش اصول حقیفی وقایعی چون غدیر از کودکی آغاز شود.

وی ادامه داد: مهم ترین مسئله در واقعه غدیر که باید به آن توجه کرد، مسئله وحدت است که همواره در روایات ما و قرآن به آن تاکید شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزیادآورشد: امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب بزرگترین مسئله را برای ملت وحدت بیان کرده و بر آن تاکید داشتند.

وی افزود: در طول تاریخ به حکومت ائمه معصوم(ع) نیز که می‌نگریم، می‌بینیم هر کجا که مردم وحدت داشتند و از امام تبعیت داشتند و در آن راهی که امامشان ترسیم کرد،حرکت کردند،آن جامعه‌ به جامعه موفقی تبدیل شده است.

فهمیده عنوان کرد: از دیگر مسائل مورد اهمیت در واقعه غدیر که نکته بسیار مهمی است، اطاعت از رهبری و امام حاضر است.

وی گفت: وقتی می‌گوییم تابع اهل بیت عصمت و طهارت هستیم این تنها به شعار نیست؛ بلکه ما باید این مضامین را در عمل با وحدت و تبعیت از امام و رهبری و دستگیری از دیگران انجام دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: آموزش‌ در خانه، محیط‌ مدرسه‌ و دانشگاه‌ها بسیار مهم است‌، البته‌ در کنار آن نباید از تاثیر مبلغین‌ و نخبگان ‌و سخن‌وران‌ غافل شد و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این مضامین در متن‌ و بطن‌ جامعه‌ پیاده‌سازی و جاری‌ کنیم‌.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار