موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238730
۳۱ تیر ۱۴۰۰

آغاز واکسیناسیون کودکان در آمریکا

بایدن در حالی که از مردم آمریکا در خواست کرد واکسن بزنند، اعلام کرد که به زودی واکسیناسیون کودکان در این کشور آغاز می شود.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کودکان زیر 12 سال در ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه آگوست آینده آماده زدن واکسن ضد کرونا شوند.

بایدن به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت که کودکان زیر 12 سال برای دریافت واکسن ضد کرونا در اواخر ماه آگوست یا اوایل ماه سپتامبر آماده شوند.

بایدن از آمریکایی هایی که نسبت به واکسن ها تردید دارند درخواست کرد که واکسن بزنند.

این در حالی است که دکتر آنتونی فائوچی متخصص بیماریهای عفونی در ایالات متحده آمریکا و مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید تأکید کرد که گونه«دلتا» دلیل ابتلای 80 درصد از مبتلایان به کرونا در آمریکاست.

فائوچی تصریح کرد که واکسن ها همچنان در برابر این گونه ویروس کرونا کارساز هستند.

در همین حال، «سازمان بهداشت کشورهای آمریکایی» روز گذشته-چهارشنبه- هشدار داد که کوبا شاهد«افزایش دراماتیک» مبتلایان به ویروس کرونا است و گونه دلتا به شدت در حال شیوع است.

«کاریسا اتیان»رئیس این سازمان در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که تعداد مبتلاها و فوتی ها در مناطق مختلف کوبا به ویژه در منطقه «ماتانزاس» به دلیل شیوع گونه دلتا به شدت رو به افزایش است.

از سوی دیگر،«سیرو اوگارتی» رئیس موارد اضطراری در این سازمان گفت که کوبای 11 میلیون نفری هفته جاری بالاترین موارد ثبت شده ابتلا به کرونا را از ابتدای شیوع ویروس در مارس 2020 تا کنون را به ثبت رسانده است.

اوگارتی تصریح کرد که کوبا هفته جاری بیش از 43 مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است، این یعنی 21 درصد بیشتر هفته قبل است. وی اشاره کرد گونه دلتا در چندین منطقه شیوع پیدا کرده است.

اوگارتی ارتباط افزایش مبتلایان به کرونا و اعتراض های مردمی در روزهای 11 و 12 جولای جاری را رد کرد و گفت که روند افزایش ابتلاها به کرونا قبل از اعتراض ها آغاز شده بود.

کوبا به برنامه جهانی«کواکس» برای توزیع واکسن میان کشورهای فقیر که توسط سازمان جهانی بهداشت مورد حمایت است ملحق نشده اما واکسن های ضد کرونای مخصوص به خود را تولید کرده است و تا روز 11جولای جاری 3.3 میلیون نفر یعنی 30 درصد از جمعیت خود را واکسن زده است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار