23642
۲۵ شهریور ۱۳۹۶

جراحی قلب کودک سه ماهه اهوازی

عمل جراحی قلب کودک سه ماهه اهوازی مبتلا به بیماری نادر «ترانکوس آرتریوسوس» برای نخستین بار در منطقه جنوب غرب کشور در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد.

به گزارش کودک پرس ،عمل جراحی قلب کودک سه ماهه اهوازی مبتلا به بیماری نادر «ترانکوس آرتریوسوس» برای نخستین بار در منطقه جنوب غرب کشور در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد.جراح این عمل منحصر به فرد پیرامون وضعیت این نوزاد گفت: بیمار یک نوزاد سه ماهه با وزن حدود ۳/۵ تا ۴ کیلوگرم است.

جراح این عمل منحصر به فرد پیرامون وضعیت این نوزاد گفت: بیمار یک نوزاد سه ماهه با وزن حدود ۳/۵ تا ۴ کیلوگرم است که از بدو تولد با علائم بالینی تنگی نفس، عدم توانایی در شیر خوردن، تپش قلب و عدم وزن‌گیری به پزشک قلب اطفال ارجاع داده شده بود.

دکتر محمدعلی شیخی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده توسط متخصصین، مشکل نوزاد بیماری بسیار نادر ترانکوس آرتریوسوس تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه ساختار قلب این کودک با حالت طبیعی متفاوت بود بیان کرد: در انسان‌های سالم رگ آئورتی از بطن چپ و رگ ششی از بطن راست قلب جدا می‌شود اما از قلب این نوزاد تنها یک شاهرگ یا تنه عروقی خارج می‌شد که این رگ در نهایت به دو رگ تبدیل و رگ‌های آئورتی و ششی از آن جدا می‌شدند.

این جراح قلب همچنین افزود: به طور عادی در قلب انسان چهار دریچه وجود دارد اما قلب این بیمار تنها دارای سه دریچه بود و نیز بین دو بطن قلب وی یک حفره بزرگ وجود داشت که منجر به نارسایی‌های قلب در بیمار می‌شد.

شیخی تصریح کرد: تقریباً از هر ۱۰ هزار تولد زنده، دو نوزاد مبتلا به این بیماری بسیار نادر هستند و در صورتی که تحت عمل جراحی قرار نگیرند، اکثراً در همان دوران نوزادی فوت می‌کنند. این جراح قلب گفت: عمل قلب باز این بیمار حدود ۴ تا ۵ ساعت طول کشید و علائم نارسایی قلب بیمار برطرف شده و خوشبختانه بیمار رو به بهبود است.

 

 

 

 

منبع: راهنمای سفر من

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار