23573
۲۳ شهریور ۱۳۹۶

شهروندان بندرعباسی خواستار احداث بیمارستان “مادر و کودک” در “مسکن مهر” شدند

شهروندان بندرعباسی که سال ها اثرکمبود بیمارستان را در مرکز استان لمس می کنند، خواستار احداث بیمارستان های ۲۲۰تختخوابی در ابتدای بلوار امام حسین (ع) و “مادر و کودک” در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) شدند.

به گزارش کودک پرس ، شهروندان بندرعباسی که سال ها اثرکمبود بیمارستان را در مرکز استان لمس می کنند، خواستار احداث بیمارستان های ۲۲۰تختخوابی در ابتدای بلوار امام حسین (ع) و “مادر و کودک” در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) شدند.این بیمارستان ها از یک دهه قبل قرار بود در بندرعباس احداث شود، اما تاکنون محقق نشده اند.آن زمان نیازسنجی شده بود که نیاز است تعداد مراکز بیمارستانی شهر افزایش یابد وسمت غرب وشرق بندرعباس هم دو بیمارستان دولتی احداث شود که بدلیل بی تدبیری متولیان این بخش این بیمارستان ها ساخته نشده اند و مردم برای درمان بامشکل مواجهند. شهروندان هم دراین بخش گلایه مندند .در این گزارش باماهمراه باشید.

“نصیری” کارمند یکی از ادارات بندرعباس می گوید: درتمام شهرهای کشور چندین بیمارستان دولتی وجود دارد؛اما در بندرعباس فقط یک بیمارستان دولتی وجود دارد که بدلیل فرسودگی ، سال ها طول کشید تا این بیمارستان طبقه به طبقه بازسازی شد. نمی دانم چرا علی رغم افزایش چندبرابری جمعیت شهر بندرعباس در این چندسال ومهاجرپذیری این شهر، تاکنون برای افزایش تعداد بیمارستان های دولتی در این شهر اقدامی نمی شود؟ آیامتولیان متوجه ضرورت احداث این مراکز درمانی درشهربندرعباس نشده اند؟ چرا وزارت راه وشهرسازی بیمارستان های ۲۲۰تختخوابی و مادر و کودک را نمی سازد و به بهداشت و درمان تحویل نمی دهد؟ حتی بخاطر دارم که کلنگ احداث بیمارستان ۲۲۰تختخوابی در دولت نهم به زمین زده شد و فکر کنم بخشی هم پیشرفت فیزیکی داشت وبعد سرنوشتش مشخص نشد؛ درصورتیکه بایستی تاکنون این بیمارستان ساخته شده بود و مردم از خدماتش بهره مند می شدند.دولت یازدهم هم که اعلام کرد فقط پروژه های بالای ۸۰درصد را اجرا وتکمیل می کند وبه همین دلیل هم این بیمارستان ها ساخته نشدند.

برخی از ساکنان مسکن مهر بندرعباس هم از نبود بیمارستان در این شهرک ناراضی هستند و می گویند شهرک مسکن مهر بسیار بزرگ است وبه همین دلیل قراربود که بیمارستانی مجهز را در این منطقه احداث کنند که تصمیمی منطقی وبجا بود ؛اما متاسفانه تاکنون اقدامی نکرده اند.هزاران نفر در این منطقه ساکن هستند،اما خدمات مناسب درمانی دریافت نمی کنند و مجبورند به مرکز شهر بروند.اگرقرار است۱۵۰ هزار نفر در مسکن مهر بندرعباس ساکن شوند،ضرورت دارد که بیمارستانی مجهز هم در این منطقه شلوغ احداث شود وبایستی مدیران به این بخش بی توجه نباشند و برای احداث بیمارستان اقدام کنند.رفتن ساکنان مسکن مهر به مرکز شهر باعث تحمیل هزینه، افزایش ترافیک،صرف وقت و… می شود که نیاز است این مرکز درمانی ساخته شود.

“اندیشگر” شهروند دیگری است که می گوید:کمبود بیمارستان در بندرعباس را وقتی متوجه می شوید که می بینید تنهابیمارستان دولتی شهر چقدر شلوغ است که خدماتدهی متناسبی بدلیل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات علی رغم تلاش پرسنل انجام نمی شود و همین موضوع باعث رفتن برخی از بیماران به سایر استان ها می شود. گاهی بیمارانی مجبور می شوند برای اینکه نوبت شان شود ام آر آی ،آندوسکوپی و کولونوسکوپی، سی تی اسکن و… انجام دهند ،مجبورخواهند بود چند روز اضافه بستری شوند . برخی بخش هابدلیل کمبودجا بیماران زن و مرد جدا نیستند.برخی بیماران در راهرو بستری می شوند که اگر تعداد بیمارستان ها بیشتر بود،بیماران در بین بیمارستان های مختلف تقسیم می شدند که ضرورت دارد این خواسته مهم مردم محقق شود.حتی می توانند از ظرفیت خیرین بهداشت و درمان برای احداث و تجهیز یک بیمارستان بزرگ خیریه استفاده کنند تابخشی از این مشکل برطرف شود.

اگر متناسب بارشد جمعیت ،تعداد مراکز درمانی وبیمارستانی هم رشد می کرد،این مشکلات درمانی را نداشتیم. دستگاه “ام آر آی” بیمارستان شهید محمدی گویا مدتی زیادی خراب است و “ام آر آی” بخش خصوصی که در بیمارستان به بیماران خدمات می داد هم یک ماه خراب است وبیماران بستری به داخل شهر انتقال داده می شوند که برخی از آنها که مشکل نخاعی و… دارند هم در دست اندازهای شهر و … شاید آسیب دیدگی شان بیشتر شود. یکی از آسانسورها و رادیولوژی بیمارستان هم خراب است که اگر این دو بیمارستان هم ساخته و تجهیز شده بود؛ فشار کمتری به این بیمارستان می آمد وبیماران با مشکل مواجه نمی شدند و دستگاه ها هم زود خراب نمی شدند.

شهروندی دیگر هم با اشاره به طرح تحول سلامت که با کاهش هزینه های بستری در مراکز دولتی و افزایش مراجعات همراه شد ؛گفت:انتظار داشتیم که برای ساخت بیمارستان در بندرعباس اقدام می شد.چرا برای رفع این مشکل اقدامی نمی شود؟درحال حاضر حتی آنقدرجا کم است که درطبقات وبخش های بیمارستان نمازخانه هم نساخته اند وفقط یک نمازخانه در طبقه چهارم ساخته شده است . کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف هم حتی باعث شده است که فشارکاری زیادی به پرسنل وارد شود و زودتر دچار انواع بیماری شوند و به لحاظ جسمی و روحی هم دچار مشکل شوند وبرکارایی آنها اثر بگذارد. پرسنلی که ماهها کارانه،ماموریت واضافه کارشان هم به تاخیر افتاده است. بنظرم استانداردهای لازم بین تعداد بیمارستان ها ، پزشک و پرستار باجمعیت این شهر وجود ندارد.حتی این کمبود بیمارستان های دولتی باعث شده است که بر کیفیت درمان در بیمارستان های خصوصی هم اثربگذارد و بیمارستان ها بدلیل تعداد زیاد بیمار و داشتن بیمارو مشتری ، برخی از آنها چندان تلاشی در بحث کیفیت بخشی خدمات ندارند و به همین دلیل برخی بیماران از تشخیص نوع بیماری و روند درمان شان رضایت ندارند وبرخی به مناطق دیگر کشور برای درمان می روند.

“اسدپور” هم می گوید :بیماران از شهرهای دور ونزدیک هرمزگان و حتی شهرهای کهنوج و… به بندرعباس می آیند و پذیرش این حجم بالای بیمار نیازمند افزایش بیمارستان است و بایستی رییس جمهور به وزارت راه وشهرسازی دستور دهد تا زودتر این دو بیمارستان را بسازند وبه وزارت بهداشت تحویل دهند.

البته از طرفی دیگر هم بایستی نمایندگان مجلس این مطالبه مردمی را از دولت داشته باشند که چرا پس از گذشت یک دهه هنوز این دوبیمارستان ساخته نشده است وباعث شده است که حوزه درمان استان باچالش مواجه شود و هرمزگانی ها ، برای درمان خود به سایر مناطق کشور مراجعه کنند.

شهروندان انتظار دارند برای کاهش مشکلات درمانی، این دو بیمارستان ساخته شوند وبا تجهیزات کامل به بیماران خدمات دهند.

بیمارستان مادرو کودک هم قرار بود همزمان با اجرای طرح مسکن مهر ساخته شود که متاسفانه اینگونه نشد و ساکنان انتظار دارند دولت عملیات ساخت این بیمارستان را زودتر آغاز کند.

منبع: دریا نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار