23461
۲۲ شهریور ۱۳۹۶

ورود سمن‌هاي همدان در حوزه کودک و نوجوان

مدیرکل امور بانوان استانداري همدان با بیان اینکه سمن‌ها و نهادهای مردمی فعالیت‌های بسیاری در حوزه کودک و نوجوان انجام داده‌اند، گفت: هدف ما کاهش موازی‌کاری و افزایش هم‌افزایی بین نهادهاست.

به گزارش کودک پرس ، طاهره دوروزی ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان نسل‌های آینده و جوان کشور را تشکیل می‌دهند توجه به این قشر یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه کودکان بهترین سرمایه‌های هر جامعه هستند، ادامه داد: وظیفه مرجع کنواسیون هماهنگی ونظارت بر فعالیت‌های حقوقی کودکان در کشور است.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان کارگروه بانوان را متناظر استانی این مرجع عنوان کرد و افزود: حساس‌سازی مدیران استانی، انجام هماهنگی بین دستگاه‌ها و پایش و ارزیابی و تهیه گزارش و ارائه آن به مرجع است.

وی با اشاره به اینکه این کنوانسیون دارای چهار کارگروه است و امسال هر چهار کارگروه آن در استان نیز تشکیل خواهد شد، ادامه داد: تاکنون 6 جلسه کارگروه کودک و نوجوان در این راستا برگزار شده است.

دوروزی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله در حوزه حقوق کودکان در استان، یادآور شد: استان همدان دارای 530 هزار نفر جمعیت کمتر از 18 سال، 69 درصد دانش‌آموز شهری و 30 درصد دانش‌آموز روستایی است.

وی پیگیری پروتکل حقوق کودک، برگزاری جشنواره های کودک و نوجوان، افتتاح مرکز فراگیر کودکان و نوجوانان، و… را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: در سطح استان 19 سمن در حوزه کودک در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه سمن‌ها و نهادهای مردمی فعالیت‌های بسیاری در حوزه کودک و نوجوان انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: هدف ما کاهش موازی‌کاری و افزایش هم‌افزایی بین نهادهاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با اشاره به اینکه 61 هزار و 536 در کتابخانه‌های عمومی استان همدان عضویت دارند، گفت: 30 درصد اعضای کتابخانه‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

عاطفه زارعی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: برگزاری 40 برنامه نقد کتاب، برگزاری 300 کلاس اوقات فراغت، برگزاری 100 نمایشگاه کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این بخش بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار کودک و 9 هزار نوجوان در جشنواره رضوی کتابخوان شرکت کردند، ادامه داد: هدف ما زیر پوشش قرار دادن جامعه عشایری است.

 

منبع :خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار