موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
233544
۰۲ تیر ۱۴۰۰

این نکات امنیتی را به فرزندان تان یاد دهید

به گزارش کودک پرس ،بیشتر ما انسانها برای ایمن نگه داشتن خانه و خانواده خود اقدامات زیادی انجام می‌دهیم، اما حتی با وجود سیستم‌های ایمنی و قفل‌های پیشرفته، همچنان باید موارد زیادی را در رابطه با مسایل امنیتی به فرزندان خود آموزش دهیم. کودکانی که از این لحاظ آموزش دیده‌اند در صورت بروز یک تهدید […]

به گزارش کودک پرس ،بیشتر ما انسانها برای ایمن نگه داشتن خانه و خانواده خود اقدامات زیادی انجام می‌دهیم، اما حتی با وجود سیستم‌های ایمنی و قفل‌های پیشرفته، همچنان باید موارد زیادی را در رابطه با مسایل امنیتی به فرزندان خود آموزش دهیم. کودکانی که از این لحاظ آموزش دیده‌اند در صورت بروز یک تهدید واقعی، اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سایت پنتا، شما باید مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای محافظت از خانواده خود انجام داده‌اید، بنابراین سه نکته‌ای که در زیر بدان اشاره شده نکات مهمی در رابطه با امنیت فرزندان هستند که حتما باید به آنها آموزش داده شود.

این مطلب توسط شرکت پنتا که در زمینه فروش دزدگیر اماکن یا منزل فعالیت دارد تهیه شده است. در صورتی که درباره دزدگیر منازل و قیمت انواع دزدگیر اماکن سؤالی دارید، می‌توانید با شرکت پنتا تماس حاصل نمایید یا به سایت پنتا به آدرس Panta.ir مراجعه نمایید.

چگونه به کسی که دم درب منزل آمده پاسخ دهیم
همه کودکان و به ویژه خردسالان باید بدانند که هرگز نباید درب را به روی کسی غیر از خانواده باز کنند، مگر اینکه مادر یا پدر دستور دیگری داده باشند. وقتی والدین در خانه نیستند هنگامی که زنگ در خانه به صدا در می‌آید، بچه‌ها باید برنامه روشنی داشته باشند تا از آن پیروی کنند.

کودکان نباید بگویند که در خانه تنها هستند
اولین چیزی که کودکان باید به خاطر بسپارند این است که هرگز به کسی نگویند که در خانه تنها هستند. درعوض، آنها باید بگویند که والدین یا سرپرست آنها مشغول کاری هستند و در حال حاضر نمی توانند به دم درب منزل بیایند.

درب را قفل و بسته نگه دارید
مهم نیست که شخصی که به دم درب منزلتان آمده به کودکانتان چه می‌گوید، به کودکانتان بیاموزید که او هر کسی بود درب را قفل نگاه دارند مگر اینکه از قبل توسط شما تأیید شده باشند. اگر کسی بگوید تعمیرکار یا همسایه شماست، فرزندان شما باید به آنها بگویند که بعدا وقتی که شما در خانه بودید بازگردند. اگر شخصی ادعا می‌کند که پلیس است، به فرزندتان دستور دهید تا با پلیس محلی تماس بگیرد تا آنها این موضوع را تأیید کنند.

تمرین
قبل از ترک منزل و تنها گذاشتن فرزندانتان در خانه، این موارد را با آنها تمرین کنید. سناریوهای مختلفی را در نظر بگیرید و موارد مختلفی را امتحان کنید تا فرزندانتان آماده شوند.

در مواقع اضطراری چه باید کرد
هیچکدام از ما نمی‌خواهیم که کودکانمان مجبور باشند با وضعیت اضطراری مواجه شوند، اما اگر ندانند از قبل چه کاری باید انجام دهند، همه چیز وحشتناکتر خواهد شد. در اینجا مراحل اولیه اضطراری که باید بطور منظم با فرزندان خود مرور کنید، بیان شده‌اند.

 

چگونه با 110 تماس بگیرند
نحوه تماس با 110 را به کودکانتان آموزش دهید و آنها را برای برقراری تماس اضطراری آماده کنید. مطمئن باشید که آنها آدرس و شماره تلفن شما را به خاطر سپرده‌اند و می‌توانند آنها را در اختیار اپراتور 110 قرار دهند. کودکانتان را راهنمایی کنید تا آنچه را که اپراتور به آنها می‌گوید با دقت گوش دهند و تمام دستورالعمل‌هایی که به آنها داده می‌شود را انجام دهند.

اگر سیستم امنیتی دزدگیر اماکن یا منزل دارید، تمرینات مشابهی را انجام دهید تا آنها بدانند چگونه می‌توانند از سیستم امنیتی استفاده کنند.

در صورت بروز آتش سوزی چه باید کرد
یک طرح فرار از آتش را برنامه‌ریزی کنید و آن را با تمام اعضای خانواده خود اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که همه می‌دانند در صورت بروز آتش سوزی چه کاری باید انجام دهند و کجا بروند. مواردی مانند رها کردن لباس‌ها، اسباب بازی‌ها و استفاده از پتو را به گونه‌ای برایشان توضیح دهید که بتوانند در اسرع وقت از خانه خارج شوند. آدرس خاصی را در اختیار فرزندانتان قرار دهید تا در صورتی که در خانه نیستید، به آنجا بروند و یا با فرد مورد نظر تماس بگیرند.

 

چگونه تمام ورودی‌ها را به خوبی قفل کنیم
تقریباً یک سوم از موارد ورود غیر قانونی از طریق درب یا پنجره‌ای که قفل نشده اتفاق می‌افتد. فرقی نمی‌کند که شما یک سیستم امنیتی دزدگیر پیشرفته داشته باشید یا از قفل‌های قدیمی درب و پنجره استفاده می‌کنید، بچه‌های شما باید بتوانند از قفل بودن همه چیز مطمئن شوند.

همه قفل‌ها را به آنها نشان دهید
با فرزندان خود در خانه گردش کنید و همه درب و پنجره‌ها را به آنها نشان دهید و نحوه قفل کردنشان را به آنها بیاموزید. به آنها بگویید که چگونه باید درب ورودی را قفل کرده و یا قفلش را باز کنند و سپس اجازه دهید خودشان این کار را انجام دهند. به آنها بگویید که هر زمان در خانه تنها هستند درب و پنجره‌ها را قفل کنند و بعد از ورود شما به منزل آنها را باز نمایید.

نکات لازم در مورد سیستم امنیتی خود را به کودکانتان بیاموزید
اگر از سیستم امنیتی دزدگیر اماکن یا منزل خاصی برای خانه‌تان استفاده میکنید، باید مطمئن شوید که فرزندانتان بدانند پنل‌های دسترسی در کجا قرار دارند و چگونگی استفاده و فعال و غیرفعال کردن سیستم دزگیر را نیز بدانند. از کد امنیتی‌ استفاده کنید که یادآوری آن برای فرزندانتان آسان باشد، اما حتما به آنها هشدار دهید که این یک راز خانوادگی است. از کودکان خود بخواهید که سیستم را در جلوی چشمان شما فعال و غیرفعال کنند و مطمئن شوید که آنها می‌دانند که هرگز نباید بدون اجازه شما سیستم دزگیر را غیرفعال نمایند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار