23192
۲۰ شهریور ۱۳۹۶
ادبیات کودک غریب است و در شهرستانها غریبتر!

توهم چاپ نویسندگان جوان نداشته باشند

به گفته نجفی ۹۹ درصد فعالیتهای کودک در تهران انجام می گیرد و تنها یک درصد آن در شهرستانها است و از آن یک درصد هم ۷۵ درصد در شیراز و تنها ۲۵ درصد در شهرهای دیگر است.

به گزارش کودک پرس ،

استاد داستان نویسی اذربایجان گفت: بین آموزش دهنده و اموزش گیرنده باید تعامل فرهنگی برقرار شود و لازمه این امر آشتی و دوستی مدرسه با ادبیات خلاق است.

عبدالمجید نجفی در سی و ششمین نشست ادبیات کودک و نوجوان در خانه هنرمندان تبریز ( ختایی) با بیان اینکه بین آموزش رسمی کشور و ادبیات خلاق آن دیوار بی اعتمادی وجود دارد؛ ابراز کرد: مدرسه بهترین مکان برای تعامل فرهنگی و آشتی کودکانمان با ادبیات کودک و نوجوان و خلاقانه است.

نجفی یکی از دلایل عدم علاقمندی بچه ها به مطالعه کتاب را آشنایی صرف آنان با کتابهای درسی دانست و از والدین و مربیان و معلمان خواست تا کودکان و دانش اموزان را با نمایشگاه های کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجلات مختلف و معتبر کشوری همانند رشد آشنا کرده و  برای آنان کتاب بخوانند.

نجفی در ادامه با مخاطب قرار دادن هنرمندان شاعر و داستان نویس و تصویر گران جوان حوزه کودک و نوجوان از آنان خواست که توهم چاپ نداشته باشند.

وی افزود: تولید اثر ادبی یک قضیه است؛ نشر و پخش و قرار گیری آن در ویترین بحثی دیگر.

هنرمندان شهرستانی برای شناساندن آثارشان به ناشران باید قدم به قدم با ارائه کارهایشان در مجله های مختلف کشور، ناشران را برای چاپ آثارشان اماده کنند.

 ادبیات کودک غریب است و در شهرستانها غریبتر!

نجفی ادبیات کودک را غریب و آن را در شهرستانها غریبتر دانست.

به گفته نجفی ۹۹ درصد فعالیتهای کودک در تهران انجام می گیرد و تنها یک درصد آن در شهرستانها است و از آن یک درصد هم ۷۵ درصد در شیراز و تنها ۲۵ درصد در شهرهای دیگر است.

در ادامه نشست ادبیات کودک و نوجوان، استاد داستان نویسی کشورمان به نقد و بررسی یکی از قصه های نوشته شده برای نشست، پرداخت.

شایان ذکر است عبدالمجید نجفی متولد ۱۳۳۸، از نویسندگان باسابقه آذربایجان است از اثار معروف وی می توان به «دختری به نام پریا» اشاره کرد که در سال ۸۲ از طرف شورای کتاب برگزیده شد.

سی و ششمین نشست ادبیات کودک و نوجوان  این هفته با موضوع مدرسه برگزار شد و هفته آینده با موضوع پنجره به کار خود ادامه خواهد داد.

 

منبع: آذرقلم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار