23040
۱۴ شهریور ۱۳۹۶

افت تیراژ کتاب کودک و نوجوان نگران کننده است

به گزارش کودک پرس ،محمود برآبادی دوشنبه شب در همایش دانایی محور کودک و نوجوان در سبزوار افزود: شبکه های رادیویی و تلویزیونی، بازیهای رایانه ای و گسترش شبکه های اجتماعی از عوامل کاهش سرانه مطالعه کتاب است. وی ادامه داد: بازیهای رایانه ای جذاب، هیجانی و با روانشناسی مخاطبان طراحی می شوند اما استفاده […]

به گزارش کودک پرس ،محمود برآبادی دوشنبه شب در همایش دانایی محور کودک و نوجوان در سبزوار افزود: شبکه های رادیویی و تلویزیونی، بازیهای رایانه ای و گسترش شبکه های اجتماعی از عوامل کاهش سرانه مطالعه کتاب است.
وی ادامه داد: بازیهای رایانه ای جذاب، هیجانی و با روانشناسی مخاطبان طراحی می شوند اما استفاده زیاد از آن تاثیر منفی بر هویت و شخصیت کودکان دارد.
این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: یکی دیگر از عوامل کاهش مطالعه، تمرکز آموزش و پرورش بر ورود دانش آموزان به دانشگاه است. این مساله سبب شده دانش آموزان فقط محتوای کتابهای درسی و مرتبط با رشته تحصیلی خود را مطالعه کنند. این در حالی است که مطالعه کتابهای غیردرسی ذهن دانش آموزان را شکوفا می کند و منجر به پیشرفت تحصیلی آنها می شود.
وی افزود: والدین، معلمان، مربیان و کتابداران باید با تهیه کتابهای متناسب با سطح ذهنی کودکان آنان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند.
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان یک تشکل مردم‌نهاد است که فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرده است.
این انجمن فعال در حوزه کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان 500 عضو شامل داستان ‌نویس، شاعر، مترجم، روزنامه ‌نگار، منتقد و پژوهشگر دارد. 

 

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار