موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
22861
۱۲ شهریور ۱۳۹۶

کتاب پرورش هوش هیجانی نوجوانان

همان گونه که از عنوان کتاب مشخص است، مخاطبان اصلی این کتاب پدران و مادرانی هستند که در خانه فرزند 8 تا 20 ساله دارند . اگر والدین بتوانند میان کشش هیجانات خود و منطق موقعیت هایی که با آن مواجه می شوند تعادل برقرار کنند ، از هوش هیجانی و تربیت فرزندانشان استفاده کرده اند.

به گزارش کودک پرس ، کتاب« پرورش هوش هیجانی نوجوانان؛ فرزند پروری با محبت، خنده و محدودیت ها » اثر«موریس جی» با ترجمه «فیروزه کاوسی» را انتشارات «رشد» چاپ کرده است.

 

در  این کتاب سعی شده است به والدین کمک شود بر اساس استفاده از تکنیک های هوش هیجانی، به تربیت هر چه صحیح تر و بی درد سرتر نوجوانان خود پرداخته خود پرداخته و از زندگی در کنار یکدیگر لذت ببرند.

 

استفاده از آزمون خانوادگی هوش هیجانی و نیز چند آزمون مختصر دیگر توانسته است کاربرد این کتاب در زندگی روزانه را بسیار زیاد نماید.

 

 

 

 شیوه نویسندگان به این صورت است که در بخش هایی از کتاب، مشکلاتی که والدین و نوجوانان خود داشته اند به صورت داستان بیان نموده و سپس با استفاده از شیوه های خاص خود به تفسیر مشکل بیان شده و نیز نوع برخورد والدین با آن اشاره کرده اند. مطالعه این دست نمونه ها به والدین کمک می کند تا در صورت بروز مسایل مشابه بتوانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. همچنین به برخی مثال ها درباره استفاده از جملات نغز و لطیفه وار برای تلطیف فضای خانه و به عنوان یک تربیت اصلی اشاره شده است.

کتاب« پرورش هوش هیجانی نوجوانان؛ فرزند پروری با محبت، خنده و محدودیت ها » اثر«موریس جی»  با ترجمه «فیروزه کاوسی» را انتشارات رشد چاپ کرده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار