22753
۰۹ شهریور ۱۳۹۶

کنسرت موسیقی «بازی‌های محلی» در کرمان برگزار شد

15 بازی محلی ایرانی و کرمانی با هدف احیای گویش و بازی‌های محلی، در قالب کنسرت موسیقی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در یخدان مویدی اجرا شد.

به گزارش کودک پرس ،این برنامه با همکاری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شماره 3 کانون کرمان و گروه موسیقی نسل مهر به مدت 4 شب در یخدان مویدی اجرا شد.

 

مسعود نکویی سرپرست این گروه موسیقی در این‌باره گفت: این کنسرت به شیوه‌ی کرال آکاپلا پلی فنیک ( آواز گروهی چندصدایی همراه با حرکت) اجرا شد و 15 بازی محلی ماچلس، تشله، الک دلک، گردو بازی، دکی کتو، هفت سنگ، آسیا بچرخ، عموزنجیرباف و اتلک همراه با آموزش بازی به زبان موسیقی برگزار شد.

 

نکویی افزود: این بازی‌ها همراه با آهنگ‌های ایرانی بصورت کرال با همراهی ارکستر نوجوانان نسل مهر انجام شد و گروه جوانان موتیف قطعات کرال کلاسیک و چند قطعه با گویش‌های مختلف ایرانی را اجرا کردند.

 

وی هدف از اجرای بازی‌های محلی همراه با موسیقی را احیا و حفظ فرهنگ شفاهی و بازی‌های محلی عنوان و خاطر نشان کرد: در این برنامه قطعات موسیقی محلی، سیمای جای، پاچ لیلی،آله لویا وآی لیندا از سوی گروه‌های جوانان موتیف، نوجوانان مه، کودکان اتلک و دیار کریمان از سوی 60 اجرا کننده به اجرا درآمد.

 

بنابراین گزارش، کنسرت موسیقی «بازی‌های محلی» به سرپرستی مسعود نکویی و با هم‌یاری فرناز جهانبانی، لیلا میرحسینی و الهام نیک طبع به مدت 4 شب از 4 تا 7 شهریور در یخدان مویدی (مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کرمان) اجرا شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار