22397
۰۲ شهریور ۱۳۹۶

طرح حمایت از مادران باردار و شیرده

به گزارش کودک پرس ، حسن نعمتی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به آغاز طرح تغذیه مادران باردار و شیرده برای اولین بار، گفت: این طرح از ابتدای سال 96 با هدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت […]

به گزارش کودک پرس ، حسن نعمتی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به آغاز طرح تغذیه مادران باردار و شیرده برای اولین بار، گفت: این طرح از ابتدای سال 96 با هدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه اين طرح با حمايت وزارت بهداشت و همکاری شبكه هاي بهداشتي درماني سطح استان خراسان شمالی در حال اجرا است، افزود: درفاز اول این طرح 38 نفر از زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، شناسایی شده اند که به این افراد سبد های غذایی به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

 

نعمتی با یادآوری اینکه این سبد های غذایی شامل خشكبار، حبوبات، مواد لبني، پروتئيني و ساير مواد غذايي نظير عسل و خرما است، ارزش این سبد ها را یک میلیون ریال بیان کرد  و گفت : در سال 96 بیش از 478 میلیون ریال برای کمک به نیاز این افراد پیش بینی شده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان درباره نحوه اجرای این طرح و شناسایی افراد نیازمند، گفت: زنان باردار تحت حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه های بهداشت شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می شوند.

 

نعمتی در ادامه به اقدامات کمیته امداد در حوزه کودکان زیر شش سال اشاره کرد و گفت: طرح سوء تغذیه کودکان زیر شش سال نیز از سال 86 تاکنون برای حمایت از کودکان نیازمند با همکاری وزارت بهداشت در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار کودک زیر شش سال در استان خراسان شمالی به خاطر فقر از سوء تغذیه رنج می‌برند، افزود: از ابتدای سال جاری دوهزار کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه، تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند که به هریک از این کودکان ماهانه ۷۵0 هزار ریال سبد غذایی پرداخت می‌شود.

 

نعمتی گفت: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، افزود: پس از پایان یک دوره شش ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می شوند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار