موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222838
۲۲ فروردین ۱۴۰۰

کرونا و 40،000 کودک در آمریکا که والدین خود را از دست داده اند

یک مطالعه جدید، یادآوری دلخراشی از درد ناشی از همه گیری کرونا را ارائه می دهد. این تخمین می زند که تقریباً 40،000 کودک در آمریکا حداقل یک پدر و یا مادر خود را به علت بیماری کرونا از فوریه سال جاری از دست داده اند.

به گزارش کودک پرس ،یک مطالعه جدید، یادآوری دلخراشی از درد ناشی از همه گیری کرونا را ارائه می دهد. این تخمین می زند که تقریباً 40،000 کودک در آمریکا حداقل یک پدر و یا مادر خود را به علت بیماری کرونا از فوریه سال جاری از دست داده اند. این مطالعه همچنین نشان داد که اگر به ویروس کرونا اجازه داده شود بدون محدودیت روند خود ادامه یابد، بیش از 100000 کودک والدین خود را از دست خواهند داد.

تلاش های قبلی برای جبران غم و اندوه ناشی از مرگ های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا بوده است که اکنون بیش از نیم میلیون نفر را دربرگرفته است. به عنوان مثال یک نظرسنجی اخیر در ماه مارس نشان داد که تقریباً از هر پنج آمریکایی یک نفر را شخصا می شناسد که بر اثر کرونا فوت کرده است. اما به نظر می رسد این مطالعه که در JAMA Pediatrics منتشر شده است، اولین تحقیق ویژه کودکان است.

ریچل مارگولیس، جامعه شناس و جمعیت شناس دانشگاه وسترن در انتاریو، کانادا می گوید: “روایتی وجود دارد که کودکان به این ویروس مبتلا نمی شوند زیرا آنها به اندازه بزرگسالان بیمار نمی شوند و مرگ و میر کمتری دارند.” در یک ایمیل گفت: “با این حال، کودکان بسیار تحت تأثیر مرگ اعضای خانواده قرار می گیرند و در این مقاله، ما بررسی می کنیم که کودکان اغلب پدر یا مادر خود را از دست می دهند.

مارگولیس و همکارانش به تحقیق قبلی برای ارزیابی تأثیر هر مرگ در اعضای خانواده اعتماد کردند. در این مورد، آنها سعی کردند میانگین تعداد کودکان زیر 18 سال را که می توانند به مرگ کرونا مبتلا شوند، بر اساس آنچه که ما در مورد جمعیت آمریکا و مرگ های مرتبط با همه گیری کرونا تاکنون می دانیم، تخمین زدند. آنها همچنین آنچه را که یافتند با تعداد تخمینی کودکانی که والدین خود را در یک سال بدون ارتباط با کرونا از دست دادند، مقایسه کردند.

به طور متوسط​​، نویسندگان محاسبه کردند که هر مرگ بر اثر کرونا در آمریکا، احتمالاً 0.078 کودک را بدون پدر و مادر می گذارد. وقتی تعداد مرگ و میری که در آمریکا بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند، این به سرعت جمع می شود.

بین فوریه 2020 و فوریه 2021، بهترین تخمین نشان داد که 37300 کودک حداقل یک پدر و یا مادر خود را به علت کرونا از دست داده اند، تقریباً بر اساس 479،000 مرگ و میر ثبت شده در آن زمان، تخمین زده می شود بیشتر این کودکان در سنین نوجوانی باشند. هنگامی که آنها مرگ های دیگر را در نظر گرفتند (مرگهای بالاتر از میانگین سالانه که نشان دهنده تلفات مستقیم و غیرمستقیم کرونا است) آنها تخمین زدند که 43000 کودک پدر یا مادر خود را به علت همه گیری کرونا از دست داده اند. در مقایسه با یک سال عادی، آنها همچنین محاسبه کردند که همه گیری کرونا منجر به افزایش 17.5 تا 20.2 درصدی در مرگ والدین شده است.

نویسندگان نوشتند: “برای مقایسه، حمله ی 11 سپتامبر 2001، 3000 کودک را بدون پدر و مادر کرد.” “با افزایش تعداد کشته ها، این تلفات سنگین تر خواهد شد.”

در واقع، طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، از ماه فوریه امسال حدود 70000 آمریکایی دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. اگرچه واکسن های بسیار کارآمد ما باید به زودی روند شیوع بیماری همه گیر کرونا را تغییر دهند، اما صدها نفر هنوز هم هر روز در حال مرگ هستند، در حالی که بستری شدن در بیمارستان و موارد جدید در روز نسبتا زیاد است. با این حال اوضاع می توانست بدتر باشد. در بدترین سناریو که واکسن ها هم نرسیده بودند و همه گیری کرونا قادر به کشتن 1.5 میلیون نفر در آمریکا بود، نویسندگان تخمین می زنند که احتمالاً 116،900 کودک والدین خود را از دست می دهند.

حتی اگر بالاخره کرونا تمام شود، باز هم کسانی باقی مانده اند که مردم برای آن عزاداری کنند. مطالعه دیگری در سال گذشته که توسط برخی از نویسندگان مشابه این تحقیق جدید انجام شد، نشان داد که هر مرگ کرونا در آمریکا به طور متوسط ​​حدود 9 عضو خانواده را تهدید می کند. و مانند خود بیماری همه گیر کرونا، این تلفات به طور نامتناسبی روی گروه های دیگر تأثیر می گذارد. در این مطالعه، کودکان سیاه پوست 20٪ از مرگ والدین را تشکیل می دهند، با وجود اینکه فقط 14٪ از کودکان را به طور کلی نشان می دهد.

مارگولیس گفت: “تحقیقات ما نشان می دهد که کودکان انواع مختلفی از ریسک ها را نسبت به بزرگسالان تجربه می کنند، اما از آنها مصون نیستند. “علاوه براین، بسیاری از بزرگسالان پدر و مادر یا سایر اعضای خانواده خود را از دست داده اند. نتایج سوگواری پیامدهای جدی دارد، به ویژه برای کودکانی که در معرض خطر ضعف سلامت روانی و استرس اقتصادی قرار دارند.”

در حالی که افراد مسن در معرض مرگ ناشی از کرونا آسیب پذیرترین افراد هستند، با این وجود همه گیری کرونا تا حد زیادی کنترل نشده و جان بسیاری از جوانان آمریکایی را گرفته است. طبق داده های CDC ، بیش از 100000 نفر زیر 65 سال در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. با توجه به نتایج آنها، محققان کارهای بیشتری برای کمک به مردم، به ویژه کودکان، که مستقیماً تحت تأثیر این مرگ ها قرار دارند حمایت می کنند.

“امید من این است که وقتی از بیماری همه گیر کرونا خارج می شویم، روند غصه خوردن را جدی بگیریم. من دوست دارم که دولت های کمتری را در طول سوگواری ببینم. “مارگولیس گفت. “علاوه براین، در مورد بچه های خاص که پدر یا مادر خود را از دست داده اند، ما باید بفهمیم این بچه ها چه کسانی هستند، آنها را به خدمات محلی آشنا کنیم و به آنها کمک کنیم پشتیبانی کوتاه مدت و طولانی مدت داشته باشند. ما می دانیم که از دست دادن پدر و مادر در بهترین شرایط دشوار است. این موضوع حتی وقتی نتوانیم یکدیگر را درک کنیم و از آنها حمایت کنیم، حتی دشوارتر است.”

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار