موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
222162
۱۹ اسفند ۱۳۹۹

کودکان اوتیسم دیوارهای خیابان ولیعصر را نقاشی کردند

کودکان مبتلا به اوتیسم همراه با خانواده‌هایشان در خیابان حضرت ولیعصر (عج) تهران گردهم آمدند تا دیوارهای شهر را به مناسبت سال نو بهاری رنگ آمیزی کنند.

به گزارش کودک پرس ،فرشتگان اوتیسم همراه با خانواده‌هایشان در خیابان حضرت ولیعصر (عج) تهران گردهم آمدند تا در فضایی شاد و صمیمی با یکدیگر نقاشی بکشند. این برنامه با همکاری انجمن اوتیسم میتا، شهرداری ناحیه یک و اداره‌ی زیبا سازی منطقه برگزار شد.

تورج فرهادی شهردار منطقه شش تهران ضمن بازید از نقاشی‌های دیواری توسط کودکان اوتیسم، اظهار داشت: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، حرکتی ارزشمند برای احیای حقوق شهری این افراد است.

فرهادی ادامه داد کودکان اوتیسم می‌توانند در جامعه و در کنار مردم زندگی آرامی داشته باشند و ما برای رسیدن به این جایگاه و فرهنگ سازی این مسئله مهم احتیاج داریم که این فرشتگان در مکان‌های عمومی حضور یابند، شادی کنند و از بودن در کنار مردم لذت ببرند

وی با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، اظهار داشت «شهرداری منطقه ۶ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره‌مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۶ گفت: هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضایی شاد برای این بچه‌ها بود تا آنان بتوانند با همسالان خود ارتباط برقرار کرده و در انجام فعالیت هنری فرهنگی مشارکت نمایند.

شهردارمنطقه شش تهران در آستانه تهران ۱۴۰۰ با تاکید بر مشارکت شهروندان با خانواده‌های بیماران اوتیسمی اظهار داشت: بچه‌های اوتیسم انتظار دارند که سایر شهروندان با آنها به گونه‌ای برخورد و رفتار کنند که باعث نشود این افراد در اتاق تنهایی خود زندگی کنند.

گفتنی است شهردار منطقه ۶ از مرکز اوتیسم میتا بازدید کرد و در جریان فعالیت این خیریه برای توانمندسازی بیماران اوتیسمی قرار گرفت.
در ادامه «کیاندخت صالحی»، مدیر خانه میتا گفت، کودکان اوتیسم به سبب اختلالات رفتاری نمی‌توانند با اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند و برای همین در اجتماعات حاضر نمی‌شوند.

وی به شرایط خانواده‌ها هم اشاره کرد و گفت: «خانواده‌هایی که کودکان اوتیسم دارند، به ویژه مادران، با توجه به شرایط فرزندشان، وقت زیادی برای رفتن به مهمانی و بودن در جمع دوستان ندارند. بنابراین برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر شاد کردن کودکان سبب تمدد اعصاب مادران و نشاط روحیه آن‌ها می‌شود

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار