موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
220345
۲۳ دی ۱۳۹۹

ستاد کرونا مجوز بازگشایی مهدهای کودک را صادر کند

مدیرعامل کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک کشور از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرد که ضمن سختگیری بیشتر در مرحله تدوین آخرین پروتکل های بهداشتی مخصوص مهدهای کودک، مجوز بازگشایی و فعالیت مهدهای کودک قانونی را نیز صادر کند.

به گزارش کودک پرس ،علی اصغر عنابستانی، سخنگوی فراکسیون آسیبهای اجتماعی مجلس در برنامه «صبح و گفتگو» درباره وضعیت مهدهای کودک در دوران کرونایی گفت: محدودیت های کرونایی مشاغل مختلفی را تحت تاثیر قرار داد اما بخشی از برخوردهای ما در این حوزه بدون توجه به عواقب ناشی از آن و به شدت سلبی بود.

وی افزود: از جمله مراکزی که برای جلوگیری از شیوع کرونا در همان ابتدا تعطیل شدند مهدهای کودک بودند و در این یک سال اخیر تعداد زیادی از مربیان، مهدهای کودک و سرمایه گذاران سرمایه و شغل خود را از دست دادند و به مرز ورشکستگی رسیدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه 700 هزار کودک در شرایط عادی در مهدهای کودک نگهداری می شوند، گفت: بخشی از این کودکان می توانستند شرایط زندگی خود را با کرونا متناسب سازی کنند اما همه این شرایط را ندارند و لذا به دنبال تعطیلی این مراکز، باید یک راه جایگزینی هم پیدا می کردیم.

عنابستانی ادامه داد: وقتی راه جایگزینی تعریف نمی شود متاسفانه کار به فعالیت ها و تخلفات زیرزمینی، آگهی های دیوار و خانه کودک و توافقات داخلی کشیده خواهد شد که کنترل هم از دست متولیان و ناظران امر خارج می شود.

وی افزود: تا زمانی که والدین از این اقدمات غیرقانونی و زیرزمینی مهدهای کودک شکایتی نکنند کسی هم نظارتی ندارد و این خطرناک است.

سخنگوی فراکسیون آسیبهای اجتماعی مجلس با بیان اینکه سازمان بهزیستی نسبت به تعطیلی مهدهای کودک خیلی دیر عکس العمل نشان داد گفت: سازمان بهزیستی باید به این مسئله ورود جدی کند و ستاد کرونا هم با تعریف پروتکل های ویژه برخی مهدها را بازگشایی کند.

در ادامه، فاطمه دعایی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک کشور با اظهار اینکه فعالیت زیرزمینی مهدهای کودک مربوط به وضعیت کرونا نیست، گفت: متاسفانه به دنبال مصوبه آزمایشی مجلس مبنی بر ارجاع صدور مجوز مهدکودک برای کودکان 4 و 5 سال به آموزش و پرورش از مرداد سال 1387 به بعد، یک بلاتکلیفی خاصی بر این حوزه حاکم شد و افراد فرصت طلب ورود کردند.

وی با اذعان به فعالیت های زیرزمینی مهدهای کودکِ بدون مجوز سازمان بهزیستی در کشور اظهارکرد: متاسفانه بیش از 10 ارگان نیز به صورت غیرمجاز به خود اجازه دادند که برای فضاهای تربیتی آموزشی جواز صادر کنند که فعالیت هایی برای کودکان زیر سن 6 سال دارند و حتی نمی توان اسم آن ها را مهد کودک گذاشت.

دعایی مطرح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در مرحله تدوین آخرین پروتکل های بهداشتی مخصوص مهدهای کودک باید سختگیری بیشتری اعمال کند، اما در عین حال، مجوز بازگشایی و فعالیت مهدهای کودک قانونی را هم صادر کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار