موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
214727
۱۵ فروردین ۱۳۹۹

راهنمای سفر به مشهد

به گزارش کودک پرس ، مشهد شهری است که در زمان افشاریه پایتخت ایران بوده و امروزه دومین شهر بزرگ ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در شمال شرقی کشور واقع شده است. از آنجا که مشهد به عنوان آرامگاه امام رضا (ع)، امام هشتم شیعه شناخته می‌شود، همه ساله بیش از 30 […]

به گزارش کودک پرس ، مشهد شهری است که در زمان افشاریه پایتخت ایران بوده و امروزه دومین شهر بزرگ ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در شمال شرقی کشور واقع شده است. از آنجا که مشهد به عنوان آرامگاه امام رضا (ع)، امام هشتم شیعه شناخته می‌شود، همه ساله بیش از 30 میلیون زائر ایرانی و حدود 1 میلیون زائر خارجی از این شهر و حرم امام رضا (ع) بازدید می‌کنند. از نظر جغرافیایی، از شمال به شهرستان کلات منتهی می‌شود، از شمال غربی به شهر درگز منتهی می‌شود، از غرب از آن به شهرهای چناران و نیشابور منتهی می‌شود و از شرق به شهرهای سرخس و تربت جام منتهی می‌شود.

در مورد خاستگاه نام شهر باید گفت که “مشهد” به معنای محل شهادت است. امام رضا در سال 202 هجری توسط آل مأمون عباسی کشته شد و در مقبره هارون در سناباد دفن شد. از آن زمان شهر سناباد نوگان به عنوان “مشهد” خوانده می‌شود و در زمانی کوتاه گسترده‌ شد، به ویژه در زمان شاه طهماسب. مردم شهر طوس نیز به مشهد مهاجرت کردند. باید گفت که برای اولین بار این شهر توسط محمود غزنوی به عنوان “مشهد” شناخته شد. هم اکنون مشهد یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران و خاورمیانه از نظر جذب گردشگر است. علاوه بر حرم امام رضا (ع)، بسیاری از مساجد عالی، مزارهای تاریخی، مدارس سنتی و بازارچه‌ها در مشهد وجود دارند که شما را ترغیب به سفر و بازدید از شهر می‌کنند. هم اکنون مشهد یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران و خاورمیانه از نظر جذب گردشگر است.

اقامت در مشهد کجاست؟

از آنجایی که مشهد یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران است و سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند، هتل‌های بسیار خوبی همچون هتل درویشی، هتل هما 1، هتل پردیسان، هتل بین المللی قصر و هتل بین المللی قصر طلایی را دارند. هتل‌های سبز، سروش و پارمیدا نیز هتل‌های خوب اما کم هزینه مشهد هستند. اگر ترجیح می‌دهید در آپارتمان اقامت داشته باشید، هتل اسپینو و هتل پارسیان توریستی توس بهترین گزینه‌های خوبی برای شما هستند. اما لازم به ذکر است که قیمت آنها به اندازه هتل‌های سه ستاره است. توصیه می‌کنیم از شهرستان شاندیز در نزدیکی شهر دیدن کنید که دارای رودخانه‌های زیبا است و مکان دیدنی آن بسیار ارزشمند است. همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های شاندیز صنایع دستی مانند ظروف سفال، گیلیم و لباس‌های سنتی را خریداری کنید. مکان دیگری که نباید در طول سفر خود به مشهد فراموش شود، طرقبه است که در 15 کیلومتری شهر واقع شده است. این منطقه باستانی دیدنی و جذاب با آب و هوای مطبوع است. همچنین می‌توانید در 1 کیلومتری از طرقبه به روستای انباران بروید و بازدید کنید که دارای پوشش گیاهی بسیار خوبی است و باعث می‌شود کل منطقه معطر شود.

 

چی بخورم؟ کجا بخوریم؟

مشهد نیز مانند سایر شهرهای ایران غذاهای محلی خود را دارد که از آن جمله می‌توان به: شیشلیک، حلیم، شله، دیگچه، اشکنه، سوپ شلغم اشاره کرد که در رستوران‌های آن بسیار جذاب است. شما می‌توانید در رستوران ارم شاندیز بهترین نوع شیشلیک، خوشمزه‌ترین انواع هلیم و شله را در رستوران بهارستان و بهترین نوع ماهی در رستوران پسران کریم میل کنید. بابا قدرت، معین درباری، باغ سالار و بام کوهسار از دیگر رستوران‌های خوب این شهر هستند. ما همچنین برای شما چند پیشنهاد ویژه داریم، اولین مورد رستوران دیزی سید برای کسانی که دوست دارند دیزی بخورند، مورد دوم یاران گناباد مکان مناسبی برای کسانی که انواع مختلف غذای آشی را دوست دارند، سومین آن پنیر چیلی است، رستوران پیتزا و رستوران ایتالیایی MeChef برای کسانی که علاقه‌مند به خوردن فست فود و غذاهای خارجی هستند و آخرین مورد آن رستوران سنتی داریوش و رستوران فانوس آبی برای کسانی است که از مکان‌های سنتی آرام استفاده می‌کنند.

خرید بلیط هواپیما – قطار – اتوبوس از علی بابا شما را در این مسیر همراهی می‌کند.

 

 همچنین تعدادی رستوران خوب در خارج از شهر وجود دارد که رستوران شاندیز در 25 کیلومتری شهر واقع شده است و محبوب‌ترین و مجلل‌ترین آن است. چشم انداز زیبا و منوی عالی رستوران شاندیز باعث محبوبیت آن در بین گردشگران و زائران می‌شود. رستوران‌های طرقبه و انباران همچنین رستوران‌های سنتی خوبی مانند رستوران‌های کاریز و شب‌های انباران هستند. همچنین تعدادی رستوران خوب در خارج از شهر وجود دارد که رستوران شاندیز در 25 کیلومتری شهر واقع شده است و محبوب‌ترین و مجلل‌ترین آن است. چشم‌انداز زیبا و منوی عالی رستوران شاندیز باعث محبوبیت آن در بین گردشگران و زائران می‌شود. رستوران‌های انباران و طرقبه همچنین رستوران‌های سنتی خوبی هستند.

 

نوشیدنی‌ها

مشهد کافه‌های بسیاری دارد که ما بهترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم: کافه شکر، کافه ادن، کافه وانیلی، کافی شاپ بیسکویت و کافه دیود که دارای محیطی مناسب و منوهای مناسب هستند. خرید بلیط قطار از علی بابا به نشانه https://www.alibaba.ir/train-ticket  شما را در این مسیر همراهی می‌کند.

از مشهد چه بخریم؟

مشهد سوغات محبوب زیادی دارد مانند: زعفران، نخودچی با کشمش، جواهرات عقیق و سجاده نماز که می‌توانید آنها را از بازار رضا در حوالی حرم امام رضا (ع)، بازار گوهرشاد و بازار مرکزی خریداری کنید. اگر مراکز خرید مدرن را ترجیح می‌دهید، باید به خیابان سجاد مشهد بروید که بسیاری از مراکز خرید در آن قرار دارند. مرکز خرید آرمان، مرکز خرید الماس شرق، مرکز خرید زیست خاور و مرکز گردشگری ویلاج از دیگر گزینه‌های خوب هستند برای خرید در مشهد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار