موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
214721
۱۷ اسفند ۱۳۹۸

وسایل بهداشتی به زودی به دست ۲۰۰ کودک کار می‌رسد

شیوع کرونا ویروس، شمار زیادی از مردم شهر را به جهت پیشگیری از ابتلا و یا انتقال این بیماری، خانه‌نشین کرده است، اما در این بین، عده‌ای برای تامین معاش خود در سن پایین، مجبور به کار هستند؛ کودکان کار از این دسته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، بنابر اعلام شبکه بهداشت و درمان کشور، کودکان با توجه به سیستم دفاعی بدن خود، کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، اما با این حال، می توانند ناقل باشند و ویروس کرونا را بین افراد جامعه، جریان بدهند.

نوید مسائلی مدیر انجمن حمایت از کودکان کار اصفهان، از تلاش‌های این انجمن برای تامین بهداشت و سلامت این کودکان گفت: کودکان کار، به خاطر شرایط مادی خود مجبور به کار کردن هستند، بخصوص در شرایط کنونی که در نزدیکی سال نو هستیم، به همین دلیل فراخوانی برای تجمیع اقلام بهداشتی و رساندن این اقلام به دست آنها انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این کمک‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بوده و به زودی به دست ۲۰۰ کودک در سطح شهر می رسد و همراه با آن، آموزش‌های لازم برای استفاده از این ابزار و مراقبت‌های ویژه شرایط کرونا را به کودکان و خانواده‌هایشان خواهیم داد، همچنین تذکراتی به خانواده‌ها خواهیم داد که در این شرایط، کودکان خود را کمتر به خیایان‌ها بفرستند.

مسائلی با اشاره به اینکه، کار کردن افراد زیر سن ۱۵ سال، برای پیمانکار و کارفرما، پیگرد قانونی به همراه دارد، افزود: راه حل‌هایی مثل کار کردن کودکان کار برای دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، در شرایط بهداشتی جرم محسوب می شود، به همین خاطر برای پیشگیری از بار منفی رسانه‌ای و برخوردهای قانونی، کسی به این کار اقدام نمی کند، اما برای پیشگیری از سو استفاده‌ از کمک‌ها، آنها را به دست کودکانی می رسانیم که برای انجمن شناخت شده باشند.

انجمن مردم نهاد حمایت از کودکان کار، از سال ۸۷ تا سال ۹۳ به صورت داوطلبانه وارد حوزه حمایت از کودکان  شده و با اخذ مجوز رسمی، از سال ۹۴ به فعالیت‌های جدی خود در این زمینه، رسمیت بخشیده است.

 

پیش تر کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان، در صحن علنی شورای شهر، گفته بود: یکی از اقداماتی که شهرداری اصفهان در نظر گرفته، در اختیار قرار دادن اقلام بهداشتی به افراد کم بضاعت جامعه و افرادی است که به دلیل دسترسی نداشتن به فضای مجازی از خطر این ویروس آگاهی ندارند و بر اساس مصوبه‌ای که در کمیسیون اجتماعی شورای شهر به تصویب رسیده، قرار است برای کودکان کار اصفهان دستکش و ماسک و محلول ضدعفونی کننده تهیه شود.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار