موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
21343
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

آموزش مهارتهای زندگی از مهد کودک ها شروع شود

دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند در سال جاری با موضوع پیگیری رفتارهای پرخطر منجر به ایدز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فراشبند برگزار شد.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر شبکه فراشبند در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند با اشاره به آسیب های اجتماعی و رفتارهای منجر به ایدز در شهرستان، گفت: اگر امروز برای پیشگیری ایدز هزینه نکنیم در آینده باید چندین برابر برای درمان آن هزینه کنیم و نتیجه دلخواه را نیز کسب نکنیم.

“عبدالرحیم حسینی” اولویت های آموزشی در خصوص جلوگیری از بروز رفتارهای پرخطر منجر به ایدز را در فرهنگ سازی استفاده از ماهواره ها، آموزش مسایل دینی، مهارتهای زندگی و خطرات ابتلا به بیماری ایدز دانست.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش راه های انتقال ایدز در پیشگیری از ابتلا به این بیماری،گفت: با توجه به نقش آموزش در افزایش آگاهی بهداشتی مردم، برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مدون و همچنین تأکید بیشتر رسانه ها بر برنامه های آموزشی مرتبط، می تواند تاثیر به سزایی در کاهش بروز بیماری در جامعه داشته باشد.

“محسن پورزارعی” فرماندار شهرستان فراشبند نیز در خصوص آسیب های اجتماعی از جمله رفتارهای پرخطر منجر به ایدز گفت: برنامه های آموزشی در خصوص رفتارهای پرخطر منجر به ایدز باید ارزیابی و میزان تاثیرگذاری آن نیز مشخص شود و اگر از این برنامه ها استقبال نمی شود، ریشه یابی شود.

وی افزود: کیفیت برنامه ها باید در حدی باشد تا مردم بیشتر جذب آن شوند و به سمت برنامه ی برگزار شده کشیده شوند.

در پایان این نشست، پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضا، مواردی نیز به تصویب رسید.

تشکیل هسته مبارزه با آسیب های اجتماعی، اجرای نمایش های خیابانی با موضوع ایدز در بوستان های شهرستان، آموزش مهارتهای زندگی از مهد کودک ها،حضور کارشناسان بهداشتی در مساجد و برگزاری برنامه های آموزشی ایدز  و آگاه سازی مردم در این زمینه، دیوار نویسی محوطه مدارس و معابر عمومی با موضوع آگاه سازی رفتارهای پرخطر و برگزاری سمینار رفتارهای پرخطر از سوی دانشگاههای آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان از جمله مصوبات این نشست بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار