موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213105
۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ادبیات کودک و نوجوان بدون مرز است

یک نویسنده در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ادبیات کودک و نوجوان برخلاف ادبیات بزرگسالان بدون مرز است و سرشار از صلح و دوستی است.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا امامی، در مصاحبه با برنامه« تقاطع فرهنگ» رادیو گفت و گو، با اشاره به دعوت انجام شده از وی برای حضور در جشنواره «بولونیا» ایتالیا گفت: این جشنواره بزرگترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه برای ادبیات کودک و نوجوان است، چنان که در این نمایشگاه هر سال نمایندگانی از حدود 100 کشور شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره محل عقد قرارداد با مترجمین، نویسندگان و ناشران است، ادامه داد: در این جشنواره آخرین دستاوردهای ادبیات در حوزه کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

امامی، با بیان اینکه جشنواره امسال همزمان با صدمین سالگرد زادروز « جانی روداری» نویسنده بزرگ ایتالیایی برگزار می شود گفت: این نویسنده به روح لطیف کودکان و نوجوانان تمام جهان توجه داشت و امسال جشنواره بولونیا اختصاص به او دارد ‌.

وی همچنین در ارتباط با جایزه جهانی «هانس کریستیان اندرسن»نیز اظهار کرد : این جایزه به نوعی نوبل ادبیات کودکان و نوجوانان محسوب می شود که هر دو سال یکبار برگزار شده و به مجموعه ای از کارهای یک نویسنده و یک نقاش اختصاص پیدا می‌کند.

این نویسنده با بیان اینکه در سال 1974« فرشید مثقالی» از ایران به عنوان نقاش، جایزه اندرسن را کسب کرد، افزود : دو سال پیش نیز نام «محمدعلی بنی اسدی» یکی دیگر از تصویرگران معروف ایرانی در بین اسامی 5 تصویرگر نامزد نهایی این جشنواره قرار داشت ، امسال نیز از میان کسانی که نامزد این جشنواره هستند نام « فرهاد حسن زاده» یکی از نویسندگان کشورمان به چشم می خورد.

این مترجم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این برنامه با تاکید بر این که برای حضور در بازار نشر جهانی باید الزامات آن را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از این الزامات رعایت« حق کپی رایت» است و اگر ما به این موضوع بپیوندیم ، زمینه خوبی برای حضور در بازار نشر جهانی در حوزه ادبیات فراهم می شود.

 

 

 

منبع: رادیو گفتگو

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار