موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210876
۲۶ آذر ۱۳۹۸

مخترعان جوان کرمانشاهی با دست پر از کره جنوبی بازگشتند

از پانزدهمین دور مسابقات بین‌المللی اختراعات کره جنوبی مخترعان نوجوان کرمانشاهی یک طلا و دو برنز با خود به کرمانشاه آوردند.

به گزارش کودک پرس ،  پانزدهمین دور مسابقات بین المللی اختراعات کره جنوبی با حضور ۳۰ کشور جهان و با معرفی بیش از ۶۲۰ اختراع از سوی کشور‌های شرکت کننده به اتمام رسید.
در این دوره از مسابقات در این دوره تیم مخترعین جمهوری اسلامی ایران با ارائه ۱۲ اختراع و نوآوری در زمینه‌های مختلف از قبیل حمل و نقل، مهندسی پزشکی، الکترونیک، کشاورزی، مکانیک و … حضوری اثربخش در این عرصه بین المللی داشتند.

همچنین تیم مخترعین دانش آموزی “مدرسه هوشمند کرمانشاه” با ارایه ۳ طرح در حوزه ربات نوآور، مکانیک و میز هوشمند توانستند نظرات اکثر بازدیدکنندگان را به خود جلب نموده و پتانسیل دانش آموزان نوآور ایرانی را به طور ویژه به معرض نمایش گذاشتند.
کیارش ذوالفقاری با اختراع رباط انسان نما مدال طلا، ایلیا یارتبار با اختراع حسگر نشت گاز مدال برنز و فرزان فرهادی با اختراع میز هوشمند ضد تقلب برای دانش آموزان مدال برنز در این دوره از مسابقات را کسب کردند.

مسابقات بین المللی اختراعات کره جنوبی تحت حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) و سازمان پیشرفت اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی (KIPA) برگزار شد.

لهستان، مالزی، فرانسه، آمریکا، بوسنی، یمن، غنا، ژاپن، لبنان، چین، مصر، آلمان، ویتنام، سنگاپور، روسیه، کرواسی، هند، ایران، تایوان، امارات عربی متحده، تایلند، اندونزی، مکزیک و ازبکستان از جمله کشور‌های شرکت کننده این دوره از مسابقات بودند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار