21013
۰۸ مرداد ۱۳۹۶
با حضور امام جمعه دماوند؛

کلنگ زنی یک مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی در دماوند

همزمان با ایام دهه کرامت پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶ مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» در روستای اوزن‌دره بخش مرکزی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان و اساتید کلنگ‌زنی شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با ایام دهه کرامت پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶ مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» در روستای اوزن‌دره بخش مرکزی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان و اساتید کلنگ‌زنی شد.

 

عقیل قرائی رئیس هیئت مؤسس مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» در شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این موسسه‌ای که امروز همزمان با ایام دهه کرامت شاهد کلنگ‌زنی آن در شهرستان دماوند هستم با عنوان «راه ابریشم» می‌باشد.
وی افزود: این مرکز علمی، آموزشی و فرهنگی در سال ۱۳۸۹ در ایران توسط اینجانب تأسیس شده است و هدف از ایجاد این مکان پیاده‌سازی سیستم‌های علمی و آموزشی به دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان در سراسر ایران و شهرستان دماوند به جهت ایجاد فرصت‌های جدید در راستای پیشرفت‌های آموزشی و علمی است.

رئیس هیئت مؤسس مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» بیان کرد: در طول چند سال گذشته این موسسه توانسته است، سیستم‌ها و روش‌های آموزشی نوینی را ترویج دهد و هم‌اکنون به عنوان یکی از آکادمی‌های شناخته شده در ایران به شمار می‌آید.
قرائی با اشاره به دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز آموزش «راه ابریشم» در کشور گفت: در حال حاضر عموم آموزش‌هایی که در مدارس، مهد کودک‌ها و دانشگاه‌ها ایران صورت می‌گیرد، متأسفانه به صورت تئوری می‌باشد که همین موضوع سبب کاهش مهارت و عدم رضایت کافی از انتخاب شغل در آینده افراد می‌شود.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه این مرکز با هدف مهارت افزایی، کارآموزی و ایجاد فضایی واقعی در مسیر آموزش در شهرستان دماوند احداث می‌شود؛ چراکه از دیگر مزیت‌های این مرکز می‌توان به آموزش در دل طبیعت اشاره کرد.

رئیس هیئت مؤسس مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» با اشاره به اینکه این مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی محیطی دور از هیاهو و دغدغه‌های شهری و در دل طبیعت می‌باشد، گفت: به زودی در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور مربیان و فراگیران عرصه آموزشی و فرهنگی در فضایی ویژه با المان‌هایی معماری برگرفته از نیازهای آموزشی و روانشناسی تحت آموزش خواهیم بود.

قرائی در خصوص مشخصات و فضای فرهنگی، آموزشی و تربیتی این مرکز در روستای اوزن‌دره بخش مرکزی شهرستان دماوند تصریح کرد: این مکان در دست احداث با متراژ یک هزار ۲۰۰ مترمربع زمین و ۵۰۰ مترمربع زیربنا با سازه‌ای چوبی به همراه امکاناتی شامل سالن اصلی، اتاق آموزش، استراحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی و فضای آموزشی روباز و مرتبط همچون برکه، آب‌نما، فضای کارگاهی، فضای گفتگو، پذیرایی و پیاده‌روی است.

وی در ادامه گفت: موضوع بسیار مهمی که از مسئولان خواستاریم ما را در این خصوص یاری کنند در زمینه اخذ مجوزهای لازم جهت توسعه و بهره‌برداری این مرکز در دست احداث از نهادهایی همچون جهاد کشاورزی و فرمانداری می‌باشد.

رئیس هیئت مؤسس مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» خاطرنشان کرد: همچنین از سایر نهادهای دولتی همچون بهزیستی، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علم صنعت و پیام نور شهرستان دماوند جهت تقویت محتوای آموزشی و همچنین بحث اطلاع‌رسانی و معرفی این شهرستان به جهت قطب آموزشی درخواست همکاری داریم.

قرائی در ادامه موضوعاتی همچون دسترسی و عمران جاده‌ای، آسفالت کردن مسیر و لحاظ نمودن تعرفه‌های آموزشی در جهت اخذ مجوزهای امکانات آب و برق و گاز و تلفن را از دیگر درخواست‌های خود عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در راه‌اندازی مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» در شهرستان دماوند از طریق آموزش و پرورش استان تهران مجوزهای لازم جهت احداث موسسه آموزشی بر طبق اساس‌نامه شرکت به سبب حقوقی بودن آن صورت گرفته است.

رئیس هیئت مؤسس مرکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی «راه ابریشم» گفت: همچنین از نظر نوع فعالیت در این زمینه هم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز برگزاری دوره‌های تربیت مربی را داریم.

قرائی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده در این مرکز اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال می‌باشد که این موضوع باعث ایجاد اشتغال‌رایی برای ۲۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تأمین نیروی انسانی و تجهیز این مرکز به کمک نمایندگان موسسه «راه ابریشم» از تمامی کشور می‌باشد که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهرستان دماوند باشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار