موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
20994
۰۸ مرداد ۱۳۹۶

گزارشی از ده ها هزار کودک خیابانی در قاهره

در خیابان های قاهره دهها هزار کودک به حال خود رها شده اند. این کودکان در فقر مطلق زندگی می کنند و در معرض هر گونه خشونتی نیز هستند.

به گزارش کودک پرس ، دهها هزار کودک بی خانمان که 30 درصد آنها دختر هستند در خیابان های قاهره زندگی می کنند.
شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد در خیابان های قاهره دهها هزار کودک به حال خود رها شده اند. این کودکان در فقر مطلق زندگی می کنند و در معرض هر گونه خشونتی نیز هستند.
برخی از کودکان از همان چند سالگی در خیابان های قاهره هستند. یکی از این کودکان می گوید با توجه به اینکه پدرش و مادرش مرده اند از چند سالگی در خیابان های قاهره بوده است. او می گوید برادرش نیز زندان است و منتظر آزاد شدن او از زندان است تا با هم زندگی کنند. در مصر 30 درصد کودکان خیابانی دختر هستند. شیما یکی از این دختران است که اکنون 24 سال سن دارد. او می گوید عمویش مادرش را کشته است و بعد پدرش آنقدر او را برای گرفتن ارث مادرش، شکنجه کرده است تا مجبور به ترک خانه شده است. او می گوید از شش سالگی در خیابان ها زندگی می کند. بیشتر مواقع این کودکان خیابانی در مصر به دزدی متهم می شوند و از آنها سوء استفاده جنسی می شود. بیشتر این کودکان در خیابان بزرگ می شود و حتی باردار و بچه دار می شوند. شیما تاکنون یک دختر و یک پسر در خیابان به دنیا آورده است. او دخترش را به یک مرکز پذیرش کودکان سپرده است و می گوید نمی خواهد که دخترش دچار سرنوشت خودش شود.

مرجع:خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار