20952
۰۷ مرداد ۱۳۹۶
علی ترابی سردبیر خبرگزاری کودک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دماوند عنوان کرد؛

بی توجهی مسئولین به حوزه کودک زمینه ساز بروز فجایع کودک آزاری است

سردبیرخبرگزاری کودک ضمن گلایه از بی توجهی مسئولان به حوزه کودک و نوجوان گفت: به همین دلیل است که مشاهده می کنیم هر از چندی خبری مبنی بر تعدی به حقوق کودکان و کودک آزاری از گوشه و کنار کشور مخابره می شود و روح مردم آزرده کرده و خاطر آنها را مکدر می کند.

به گزارش کودک پرس، علی ترابی سردبیر  کودک پرس به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه دماوند به سخنرانی پرداخت.

 

ترابی در بخشی از صحبت های خود به کم کاری و بی توجهی مسئولان به حوزه کودک اشاره کرد و گفت: در اینجا جا دارد چند کلامی در مورد میلاد حضرت فاطمه معصومه و روز دختر هم بیان کنم که به حق این وجه تسمیه بسیار عالی و زیبا به کار برده شده است. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که فقط در چنین روزها و ایامی به مقوله کودکان و نوجوانان پرداخته می شود در سایر ماه ها و هفته های سال این قشر جامعه ما به فراموشی سپرده می شوند.

هفته گذشته در اخبار آمده بود که سی درصد از افراد کشور سنی زیر 18 سال دارند و به تعبیری یک سوم جامعه را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند که متاسفانه ظاهرا سیاسیون و مسئولان مختلف انها را به فراموشی سپرده اند.

در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری و ساعتها تبلیغات مربوط به آن هیچ یک از نامزدها در صحبتهایش و برنامه هایش سخنی در حوزه کودک و نوجوان به زبان نیاورد. که این مساله بسیار جای تاسف دارد.

امام راحل و عظیم شان ما روی همین کودکان دبستانی حساب کرده بود و می فرمود امید من به شما دبستانی هاست ولی حالا مشاهده می کنیم که این قشر کاملا به فراموشی سپرده شده است.

 

بی توجهی مسئولین به حوزه کودک زمینه ساز بروز فجایع کودک آزاری است
به همین دلیل است که مشاهده می کنیم هر از چندی خبری مبنی بر تعدی به حقوق کودکان و کودک آزاری از گوشه و کنار کشور مخابره می شود و روح مردم آزرده کرده و خاطر آنها را مکدر می کند.

البته همین اخبار مربوط به کودک آزاری بعضا دستمایه سیاسی کاری ها می شود و برخی بجای مطالبه گری در مورد کم کاری و بی توجهی مسئولین نسبت به حوزه کودک از ضرورت اجرای سند منحوس 2030 که چندین مرتبه از سوی رهبر معظم انقلاب مورد مخالفت قرار گرفته است، سخن به میان می آورند.

البته در این زمینه گلایه ای هم از حوزه های علمیه دارم. اگر امروز مسائلی از خارج از کشور که بعضا با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی ما مغایر است وارد کشور و نظام اموزشی کودکان و نوجوانان ما می شود، شاید از کم کاری حوزه های علمیه در این زمینه باشد. چرا این مجموعه تا کنون نظام نامه ای مطابق با اصول اسلامی تدوین نکرده و آنرا در اختیار مسئولان ذی ربط قرار نداده است؟

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار