موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208496
۰۹ آبان ۱۳۹۸

«پَر» در جشنواره همدان به نمایش در می‌آید

نمایش «پَر» در جشنواره همدان در بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش کودک پرس ، نمایش «پَر» به کارگردانی اکرم ابوالمعالی از تهران در بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می‌رود.

اکرم ابوالمعالی با بیان اینکه داستان این نمایش درباره یک پَر است که به دنبال هویت اصلی خودش می‌گردد، گفت: این تئاتر ویژه بخش خردسال است که بحران هویت را متناسب با شرایط و ویژگی‌های خردسال به نمایش می‌گذارد.

ابوالمعالی افزود: در هر رده سنی، از کودک و نوجوان تا خردسال باید ویژگی‌های مخاطب را شناخت و همسو با نیاز آن‌ها کاری تولید شود.

او با بیان اینکه کودکان و نوجوانان خودشان تئاتر را انتخاب نمی‌کنند بلکه انتخاب تئاتر توسط خانواده هایشان انجام می‌شود؛ افزود: در خردسالان زیر ۷ سال که ناخودآگاه آن‌ها در حال شکل گرفتن است، هر بذری که در ذهن آن‌ها می‌کاریم، در آینده بر روی آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

ابوالمعالی با توضیح اینکه شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» بسیار عالی انتخاب شده است، ادامه داد: احترام به طبیعت و اینکه فقط یک زمین داریم، موضوع بسیار مهمی است و می‌توان در عرصه تئاتر این موضوع را به کودکان بیاموزیم.

 

ابوالمعالی با اشاره به اینکه تئاتر «پَر» با تعدادی عروسک به همراه یک راوی اجرا می‌شود، اضافه کرد: طراحی صحنه و عروسک‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن صورت گرفته است چرا که تلاش شده تا خردسالان فقط درگیر داستان شوند.

نویسنده تئاتر «پَر» منوچهر اکبرلو بوده و مریم پناه نژاد نیز بازیگر و صدا پیشه است. طراحی صحنه توسط احمد پناه نژاد و طراحی عروسک نیز توسط مینا پناه نژاد انجام شده است.

 

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار