موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206045
۰۲ مهر ۱۳۹۸

مکاتبه ناشران کودک و نوجوان با ۱۲۵ ناشر خارجی برای تبادل رایت در نمایشگاه فرانفکورت

نمایش بیش از ۲۵۶ عنوان کتاب کودک و نوجوان و مکاتبه با ۱۲۵ ناشر خارجی، از جمله برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برای حضور در هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.

به گزارش کودک پرس ، محمدتقی حق‌بین، عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان عنوان کرد: چند ماه پیش طی فراخوانی از ناشران کودک و نوجوان عضو خواستیم تا کتاب‌های برگزیده خود را برای نمایش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به انجمن ارسال کنند که ۴۵۰ عنوان کتاب برای ما ارسال شد.

وی افزود: کارشناسان انجمن پس از بررسی آثار ارسال شده، ۲۵۶ اثر را انتخاب کردند که پس از آن مراحل مختلف شامل خلاصه‌نویسی، ترجمه و تهیه کاتالوگ انجام و به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ارسال شد.

حق‌بین با اشاره به مکاتبه با ناشران خارجی گفت: انجمن در این میان به سراغ ناشران خارجی که سابقه تجارت با ایران را داشتند، رفت و در این زمینه با ۱۲۵ ناشر برای تبادل رایت، مکاتبه کرده است.

وی یادآور شد: از میان مکاتبات انجام شده پس از اعلام آمادگی ناشران، قرارهای کاری در زمان نمایشگاه فرانکفورت مشخص شده است و اکنون در مرحله تعیین زمان قرار کاری با آن‌ها هستیم.

حق‌بین با بیان اینکه امسال با آمادگی و پیش‌بینی بهتر در نمایشگاه فرانکفورت حضور خواهیم داشت، ادامه داد: علاوه بر رایزنی با ناشران، با برخی نهادها و سازمان‌های حوزه کودک و نوجوان آلمان و سایر کشورها نیز مذاکراتی داشته‌ایم، همچنین با مدیران نمایشگاه‌های بولونیا و شانگهای نیز ارتباط گرفته‌ایم تا بتوانیم کتاب‌های کودک و نوجوان را به شکل مناسب به جهانیان ارائه کنیم.

به گفته وی، یکی از اقداماتی که انجمن در این مذاکرات انجام می‌دهد، تقویت بنیه آموزشی فعالان نشر کودک و نوجوان و تقویت تکنیک تولید کتاب خردسال و استفاده از ظرفیت‌های نشر بین‌الملل، همچنین تقویت روابط پایدار در این حوزه است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار