موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204487
۱۲ شهریور ۱۳۹۸

معرفی نامزد‌های انجمن نویسندگان کودک

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نویسندگان منتخب خود را برای دریافت جایزه ادبی «آسترید لیندگرن» معرفی کرد.

به گزارش کودک پرس ، در نشست معرفی منتخبان این جایزه، آقای محمود برآبادی گفت: این انجمن، آقایان محمدرضا شمس را به عنوان نویسنده ادبیات محمود کودک و نوجوان و مهدی حجوانی را در بخش ترویج کتابخوانی به عنوان نامزد‌های این نهاد برای جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی می‌کند.
نایب رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره علت انتخاب آقای محمدرضا شمس افزود: شمس یکی از نویسندگان قدیمی و پرکار ما است که بیش از ۴۰ سال به صورت مستمر برای کودکان و نوجوانان قصه نوشته و در تئاتر کودکان فعالیت داشته است.

آقای شمس نقش قابل توجهی در گردآوری و بازآفرینی افسانه‌های قدیم و بازنمایی فرهنگ ایرانی داشته و کودکان زیادی از کتاب‌های او استقبال کرده‌اند. روانی نثر و طنز در آثار او از دیگر ویژگی‌های آثارش است.
وی گفت: آقای مهدی حجوانی هم سردبیری «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان»، سردبیری «کتاب ماه کودک و نوجوان»، را عهده دار بوده و اکنون عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های آزاد و علامه است. همچنین او، گروه داوری لاک پشت پرنده را راه اندازی کرده است.
جایزه ادبی «آسترید لیندگرن» از شناخته شده‌ترین جوایز ادبی است که سالانه نویسندگان زیادی از ایران در آن شرکت می‌کنند.
اکنون در ایران شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نامزدهایشان را به جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی می‌کنند.

پارسال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی آقایان علی‌اصغر سیدآبادی و نویسنده منتخب جمشید خانیان را به عنوان نامزد‌های این نهاد برای جایزه یادشده معرفی کرده بود.
جایزه یادبود «آسترید لیندگرن» به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان است که دولت سوئد از سال ۲۰۰۲ آن را ایجاد کرده است.

این جایزه سالانه به یک یا بیش از یک هنرمند یا مروج کتابخوانی صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها اعطا می‌شود.

آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش‌های انسانی باشد که «آسترید لیندگرن» به آن‌ها باور داشت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار