موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
204118
۰۹ شهریور ۱۳۹۸

پولادگر: هدایت قهرمانان نونهال به رده سنی بزرگسالان مسئولت سنگینی است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: مراقبت از بازیکنان نونهال و نوجوان و حفظ آمادگی آن‌ها برای حضور در رده‌های سنی بالاتر، مسئولیت سنگین فدراسیون است.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب فدراسیون سرمایه گذاری در رده‌های سنی پایه از چند سال گذشته است. امسال لیگ نونهالان ما ۱۵ ساله می‌شود. نزدیک به ۲۰ سال از راه اندازی لیگ نوجوانان می‌گذرد و لیگ خردسالان نیز از ۸ سال پیش شروع شده است. هدف ما از برگزاری لیگ‌های پایه صرفا پشتوانه سازی بود و نتایجی که در رده‌های پایه رقم خورده نشان می‌دهد که پشتوانه سازی‌ها به خوبی صورت گرفته است و اکنون در تمامی رده‌های سنی پایه چند تیم آماده داریم.

 

 

پولادگر در ادامه بیان کرد: پخش مستقیم مسابقات لیگ ایجاد انگیزه می‌کند، اما با وجود این که لیگ تکواندو به صورت محدود پخش مستقیم دارد، هر ساله به تعداد تیم‌هایی که در لیگ شرکت می‌کنند افزوده می‌شود و ما با راه‌هایی مانند مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که به پیشنهاد ایران راه اندازی شد، تیم‌های بیشتری را به حضور در لیگ ترغیب کنیم.

وی در خصوص راهکار‌های فدراسیون برای هدایت قهرمانان نونهال و نوجوان به رده بزرگسالان و تکرار موفقیت‌ها در رده بزرگسالان، عنوان کرد: کسب عنوان قهرمانی یک بخش کار است، اما مراقبت از این بازیکنان و حفظ آمادگی آن‌ها برای حضور در رده‌های سنی بالاتر بسیار مهم‌تر است. این مسئولیت سنگین فدراسیون و به نوعی ورزش کشور است که ترتیبی دهد تا بازیکنان در همین بستر رشد کنند و بتوانند از تجربیاتی که در رده‌های پایه کسب کردند در رده بزرگسالان نمود داشته باشد و بتوانند این قهرمانی‌ها را در رده سنی بزرگسالان هم تکرار کنند. چنین کاری بسیار سخت است، اما تجربه بازیکنانی مانند یوسف کرمی و علیرضا نصر آزادانی نشان می‌دهد که چنین کاری با تمام دشواری‌های آن امکان پذیر است.

 

 

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص کسب سهمیه المپیک گفت: امیدوارم در بخش مردان حداکثر سهمیه را کسب کنیم. برای کسب سهمیه در بخش بانوان نیز باید در مسابقات قاره‌ای که فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنیم. تیم ملی مردان راه سختی در پیش دارد، اما به توانمندی و مهارت بازیکنان و کادرفنی ایمان داریم. فشار زیادی روی تیم ملی است و همه باید کمک کنند که بازیکنان در سال منتهی به المپیک با کمترین دغدغه و فشار برنامه هایشان را پشت سر بگذارند تا در المپیک نمایندگان شایسته‌ای برای کشورمان باشند.

پولادگر درباره مشکلات مالی فدراسیون گفت: در حال حاضر تمام کشور در بحران اقتصادی است و باید این بحران را به خوبی مدیریت کنیم، زیرا غیر از ما فدراسیون‌های دیگر هم درگیر مشکلات مالی هستند. مشکلاتی مانند بحث مالیات بر سر راه ما قرار دارد که از مسئولان می‌خواهیم در این مقطع حساس حداقل‌ها را برای رشته‌های المپیکی آماده کنند و در این زمینه به کمک فدراسیون‌ها بیایند. خوشبختانه حساب‌های فدراسیون تکواندو باز شده، اما امیدوارم مشکلات این چنینی به طور کامل رفع شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار