موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204064
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

سید جواد هاشمی: مقدس‌ترین دفاع را در شرایط کنونی ساختن فیلم برای بچه‌ها می‌دانم

هنرپیشه با سابقه فیلم‌های دفاع مقدس گفت: حدود ۱۶ سال بود که سینمای کودک و نوجوان در سکوت فرو رفته و فقط خاطره‌ای از آن باقی مانده بود اما جشنواره امسال نشان داد که سکوت ۱۶ ساله این سینما شکسته شده است و دوباره به روزهای اوج خود باز می‌گردد.

به گزارش کودک پرس ، سید جواد هاشمی در اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در سینما سیمرغ مشهد افزود: در این ۱۶ سال توجهی به سینمای کودک و نوجوان نشد و کودکان فراموش شدند و نسلی را ساختند که به سینما عادت نداشت چون فیلمی برای او در کودکی ساخته نشده بود.

وی اضافه کرد: من ۲۹ مرتبه در فیلم های جنگی شهید و به هنرپیشه دوران دفاع مقدس معروف شدم اما برای پر کردن خلا سینمای کودک تصمیم گرفتم برای کودکان فیلم بسازم زیرا مقدس ترین دفاع را در شرایط کنونی ساختن فیلم برای بچه ها می دانم.

 

کارگردان فیلم تورنادو گفت: تلاش کردم در فیلم هایم سه عنصر شادمانی، آموزش و تربیت نمود داشته باشد از این رو از فیلم “پیشانی سفید” من استقبال شد و پرفروش ترین فیلم فصل پاییز سال ۱۳۹۱ شد و توانست جایگاه ممتازی در سینمای کودک به دست آورد.

 

 

هاشمی افزود: امسال فیلم “ترنادو” را برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان ساختم که البته قدری با چاشنی دنیای بزرگسالان همراه بود و هم اینک نیز در حال ساخت فیلم “شهر رویاها” برای کودکان هستم.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار