202858
۲۲ مرداد ۱۳۹۸

این دختر نوجوان احتمالا اولین کسی خواهد بود که به مریخ می‌رود+ عکس

در این نوشتار با «آلیسا کارسون» فضانورد جوان ۱۸ ساله‌ای آشنا خواهیم شد که بخت بسیار زیادی برای انتخاب به عنوان نخستین فضانورد مریخی داشت. او که می‌گوید هنگامی که تنها ۳ ساله بوده فضانورد شدن را انتخاب کرده، با تمام توانایی هایش هنوز فضانوردی حرفه‌ای انجام نداده است.

به گزارش کودک‌پرس ، کارسون به زودی می‌تواند اولین انسانی باشد که بر روی سطح سیاره سرخ قدم می‌گذارد. سفری که شاید هیچگونه بازگشتی به مریخ را در پی نداشته باشد. کمپانی‌های خصوصی مانند اسپیس‌ایکس و بلواوریجین برای دستیابی به این هدف با ناسا همکاری می‌کنند. برای قدم اول آنها در نظر دارند تا پایان سال ۲۰۲۳ طی ماموریت «آرتمیس» به کره ماه سفر کنند.

با اولین کسی که به مریخ می‌رود آشنا شوید!

آلیسای ۱۸ ساله به وبسایت نکست‌وب می‌گوید: «عشق و علاقه من به فضانوردی به کودکی‌ام و تماشای کارتون The Backyardigans باز می‌گردد. در یکی از اپیزود‌های این انیمیشن چند دوست در حیات پشتی خانه‌شان به یک ماجراجویی خیالی می‌روند که در نهایت آنها را به مریخ می‌رساند. برای چندین سال پوستر آن اپیزود بر دیوار اتاق من نصب شده بود.»

 

خیالات کودکانه او اکنون پس از سال‌ها پرسشگری در مورد فضا و سفرهای فضایی او منجر شده بیشترین شانس را برای سفر به مریخ داشته باشد. او در سن ۱۶ سالگی به جوان‌ترین  فردی تبدیل شد که از «آکادمی فضایی پیشرفته» فارغ‌التحصیل می‌شود. او همچنین نخستین کسی است که هر هفت کمپ فضایی ناسا را انجام داده است.

او که هنوز گواهینامه رانندگی خود را دریافت نکرده است، برای انجام تحقیقات مداری و کاوش در فضا مجوزهای لازم را دارد. وی در اینباره می‌گوید: «از نظر فنی، من این اجازه را دارم که به فضا بروم و اینکه چنین سخنانی را، به ویژه در دوران نوجوانی، می‌توانم بر زبان بیاورم، احساس شگفت‌انگیزی است.»

البته هنوز هیچ برنامه مشخصی از سوی هیچ سازمان فضایی برای ارسال انسان به مریخ رسما اعلام نشده است. جدیدترین برنامه فضایی که در پیش رو قرار دارد، «آرتمیس» متعلق به ناسا، است که درصدد است تا سال ۲۰۲۴ مجددا انسان‌ها را به کره ماه بازگرداند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار