موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
202674
۱۹ مرداد ۱۳۹۸

فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در کردستان اکران می‌شود

معاون امور هنری، سمعی بصری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریورماه سال جاری در سنندج خبر داد.

به گزارش کودک‌پزس ، سامان احمدی در جلسه شورای هماهنگی و مدیریتی سی و دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: 10 فیلم برگزیده این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان از 31 مرداد تا 4 شهریور به مدت پنج روز در سینما فرودین سنندج اکران می‌شود.

وی افزود: اکران همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در ادامه سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر عدالت فرهنگی، گسترش فضای شادی و نشاط جشنواره به سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور هنری، سمعی بصری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

احمدی، معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌المللی، زمینه‌سازی برای توسعه پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب‌نظران و همۀ ارکان زنجیرۀ تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی و تلاش برای ارتقاء کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی را از اهداف برگزایر این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برشمرد.

وی به آزمون داوران نوجوان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و افزود: 15 نفر از کودکان 9 تا 15 ساله استان که توسط کانون پرورش معرفی می‌شوند، کار داوری فیلم‌های این دوره از جشنواره در سنندج را عهده‌دار هستند.

 

وی از اکران همزمان مجموعه‌ای از فیلم‌های گروه کودک و نوجوان در سینما روباز آبیدر سنندج خبر داد و یادآور شد: تلاش می‌شود در طول برگزاری این جشنواره فضای شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان استان رقم بخورد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار