200429
۲۸ فروردین ۱۳۹۸
پیامد حملات متجاوزان سعودی و مزدورانش به یمن؛

شهید و زخمی شدن ۷۵۰۰ کودک یمنی

گزارش معاون دبیرکل سازمان ملل به نشست شورای امنیت: از آغاز جنگ در یمن تا کنون، بیش از ۷۵۰۰ کودک کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، ویرجینیا گامبا، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور منازعات مسلحانه و کودکان در گزارش خود به نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات یمن، گفت: جنگ در الحدیده تا کنون به کشته شدن 500 کودک یمنی منجر شده است. از آغاز جنگ در یمن تا کنون بیش از 7500 کودک کشته و زخمی شده اند.

 

دو میلیون کودک یمنی از تحصیل بازمانده اند

همچنین؛ مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در گزارش خود به نشست شورای امنیت درباره تحولات یمن گفت: بار دیگر درخواست خود را برای توقف درگیری‌ها در یمن تکرار می‌کنم. با وجود کاهش شدت نزاع‌ها در الحدیده، خشونت‌ها در سایر مناطق یمن افزایش یافته است. به همه طرف‌های درگیر در بحران یمن یادآور می‌شوم باید در همه مناطق یمن به قانون بین المللی احترام گذاشته شود.

 

وی افزود: نبرد‌ها در استان حجه به آواره شدن ۵۰ هزار نفر انجامید. دو میلیون کودک یمنی به علت جنگ، از تحصیل بازمانده اند. یمن شاهد بزرگترین عملیات امدادرسانی در جهان است. از آغاز سال ۲۰۱۹ تا کنون ۲۰۰ هزار مورد مشکوک به ابتلا به بیماری وبا در مناطق مختلف یمن ثبت شده است. هزاران کارمند و امدادرسان سازمان ملل در بیش از ۱۵۰۰ مرکز پزشکی و بهداشتی با بیماری وبا در یمن مقابله می‌کنند. ارائه بسته‌های غذایی در یمن ممکن است از ماه ژوئیه آینده به دلیل کمبود حمایت‌های مالی متوقف شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار