19932
۲۴ تیر ۱۳۹۶

غربالگری بینایی 19هزار کودک سمنانی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: بافرهنگ سازی و تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته ۱۹ هزار کودک در استان غربالگری بینایی شدند.

به گزارش کودک پرس، مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: بافرهنگ سازی و تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته ۱۹ هزار کودک در استان غربالگری بینایی شدند.
علی ایزد پور در نشست خبری پیش از ظهر شنبه خود به مناسبت هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی سمنان، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر درباره غربالگری بینایی‌سنجی، بیان کرد: در استان ۹ مرکز غربالگری بینایی وجود دارد که در سال گذشته ۱۹هزار کودک را معاینه کردند.

وی افزود: هفت هزار و ۸۰۰ کودک در سطح استان سمنان طی سال ۹۵ غربالگری شنوایی شدند و ۱۸ هزار نفر نیز از خدمات پیشگیری مراکز بهزیستی در رابطه با فرزند آوری و تشخیص بیماری‌ها استفاده کردند که در این زمینه نسبت به سال ۹۴، از رشد خوبی برخوردار بودیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سه هزار نفر از خدمات غربالگری ژنتیک در سال ۹۵ استفاده کردند، گفت: این میزان مورد رضایت ما نبود اما خوشبختانه باید گفت در سال ۹۶ با اجباری شدن انجام این آزمایش، قطعاً شاهد افزایش چندین برابری استقبال خانواده‌ها خواهیم بود که به داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از معلولیت می‌تواند کمک کند.

ایزد پور در پاسخ به سؤالی با موضوع انجام مشاوره‌های بهزیستی در سطح استان نیز اظهار داشت: ابتدا باید گفت که ما در سطح استان، ۱۷مرکز مشاوره حضوری ویژه خانواده‌ها را به‌صورت فعال داریم که در کنار این امر سامانه ۱۴۸۰نیز آماده شنیدن مطالب خانواده‌ها به‌صورت تماس تلفنی و پیگیری مشکلات احتمالی است.

وی افزود: در سال ۹۵ سه هزار و ۱۰۰نفر از خدمات مشاوره حضوری در سطح استان سمنان برخوردار شدند همچنین در این مدت هشت هزار و ۹۰۰تماس با سامانه ۱۴۸۰ گرفته شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه ۱۳ هزار معلول در استان شناسایی‌شده است، گفت: پنج هزار و ۲۵۰ نفر از این تعداد مشکل حسی و حرکتی دارند که بیشترین فراوانی معلولیت در استان را به خود اختصاص داده‌اند که در این راستا مشاوره، درمان و حتی مددیاری به این خانواده‌ها توسط بهزیستی صورت می‌گیرد.

ایزد پور بیان کرد: پس از معلولیت جسمی حسی، مشکلات ذهنی با فراوانی دو هزار و ۹۸۴ نفر، رتبه دوم معلولیت را در استان سمنان به خود اختصاص داده و یک هزار و ۷۰۰ناشنوا، یک هزار و ۴۲۲ نفر با نقص بیانی و یک هزار و ۴۱۱ نفر با مشکلات ذهنی و مابقی با سایر معلولیت‌ها دست و پنجه نرم می کنند.

وی با ابراز اینکه در سال ۹۵ برای ۳۳۱ نفر از مددجویان بهزیستی سمنان اشتغال ایجاد و ۹۱خانواده معلولان استان سمنان نیز خانه دار شدند، افزود: همچنین در طول سال تلاش مستمر برای مشاوره به خانواده مددجویان، اشتغال زایی، برگزاری نمایشگاه های مختلف، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی جامعه و استفاده از ظرفیت های غیردولتی در دستور کار بهزیستی استان بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار