197602
۰۹ اسفند ۱۳۹۷

پرواز نشان‌های «لاک پشت پرنده»

هفتمین دوره‌ آیین اهدای نشان‌های «لاک‌پشت پرنده» با معرفی برگزیدگان بهترین کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان سال ۹۶ در «شهر کتاب مرکزی» تهران برگزار و با تجلیل از آنها به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، در این مراسم که با حضور نویسندگان، تصویرگران و مترجمان این کتاب‌ها برگزار شد، به سه کتاب منتخب کودک و نوجوان، نشان نقره ای «لاک پشت پرنده» اهدا شد اما کسی موفق به کسب نشان طلایی آن نشد.

* کتاب مجموعه‌ «پتش خوارگر»

در این مراسم نشان نقره ای اهدا شد به کتاب مجموعه‌ «پتش خوارگر» نوشته آرمان آرین به دلیل ارایه روایتی جذاب و ساختن داستانی جهانی بر اساس اسطوره های ایرانی. این کتاب نشر افق است.

*کتاب «مراقبم باش»

همچنین دومین نشان نقره ای به نویسنده و مترجم کتاب «مراقبم باش» اهدا شد که نوشته لورنز پائولی و تصویرگری میریام زدلیوس و ترجمه نگین کتال است. این کتاب را مبتکران انتشار داده است.

* کتاب «همه‌ آن‌ها یک گربه دیدند»

کتاب «همه‌ آن‌ها یک گربه دیدند» به نویسندگی و تصویرگری برندن ونزل ‌و ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی نیز دیگر نشان نقره ای را دریافت کرد. این کتاب نشر طوطی است.

** نشان‌ ویژه در دستان هوشنگ مرادی کرمانی

در این جشن، همچنین با اهدای نشان‌های ویژه‌، از هوشنگ مرادی کرمانی پیشکسوت و تأثیرگذار ادبیات کودک و نوجوان و مهرنوش معصومیان پیشکسوت تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان تقدیر شد.
مرادی کرمانی گفت: کتاب بهترین، زیباترین و ماندگارترین هدیه است.

** گروه داوری جایزه‌ 

معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، عذرا جوزدانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی اعضای گروه داوری جایزه‌ لاک‌پشت پرنده در دوره هفتم بودند.
به گزارش ایرنا، این هفتمین سال است که شهرکتاب مرکزی برای انتخاب بهترین کتاب ها از همراهی گروه داوران لاک پشت پرنده کمک می گیرد تا در هر فصل بهترین کتاب ها را به مخاطبان خود معرفی کند. در این هفت سال با معرفی بهترین های ادبیات کودک و نوجوان و فعالان این عرصه به خانواده ها تلاش می کند در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت مستمر داشته باشد.
پیش از این نشان های ویژه لاک پشت پرنده به چهره هایی مانند ناصر ایرانی، پرویز کلانتری، مهدخت کشکولی، فرشید مثقالی و …اهدا شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار