19677
۲۰ تیر ۱۳۹۶

میزبانی همدان از شاهین رهنما در روز ادبیات کودک و نوجوان

مریم زندی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان اظهار کرد: در کارگاهی که به مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری استان برگزار می‌شود، شاهین رهنما، شاعر و داستان‌نویس به صحبت درباره این سبک خواهد پرداخت.

به گزارش کودک پرس، مریم زندی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان اظهار کرد: در کارگاهی که به مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری استان برگزار می‌شود، شاهین رهنما، شاعر و داستان‌نویس به صحبت درباره این سبک خواهد پرداخت.
زندی افزود: این نشست روز پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۰ الی ۱۲ در محل حوزه هنری استان و با حضور نویسندگان، شاعران و علاقمندان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در ادامه‌ی این برنامه که از ساعت۱۶ الی ۱۸ برگزار خواهد شد، از چاپ دوم مجموعه شعر «امروز من شاعر شدم» رونمایی خواهد شد و اعضا به خوانش شعر و داستان می‌پردازند.
زندی عنوان کرد: مجموعه شعر “امروز من شاعر شدم” چهل و دومین اثر مکتوب و چهارمین اثر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان است که شهریورماه ۱۳۹۳ به همت دفتر آفرینش‌های ادبی این حوزه به بازار کتاب عرضه شد. این کتاب در سه بخش خردسال، کودک، و نوجوان، تعداد ۶۷ شعر از گزیده آثار ۲۱ شاعر کودک و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، جواد محقق، غلامرضا بکتاش، بابک نیک طلب، اسدالله شعبانی، و حمید هنرجو را گردآوری کرده ‌است. چاپ دوم این کتاب به صورت چاپ دورنگ در ۱۰۴صفحه با جلد گالینگور و با قیمت ۲۵ هزار تومان، با تصاویری از مهدی پرستارشهری آراسته شده است.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان بیان کرد: شاهین رهنما، در سال ۱۳۵۴ در املش از توابع گیلان متولد شد. او تحصلاتش را تا مقطع کارشناسی هنرهای تجسمی ادامه داده، اولین اثر منتشرشده او «سبزتر از بهار» می‌باشد. او با واحد موسیقی صدا و سیمای تهران و گیلان، سروش نوجوان، کیهان بچه‌ها، سلام بچه‌ها و تعدادی مجله دیگر همکاری داشته است، همچنین ۱۰ سال تهیه‌کننده و نویسنده برنامه‌های کودک و نوجوان صدا و سیمای گیلان بوده است.
وی ادامه داد:شاهین رهنما برگزیده دو دوره جایزه شعر فجر و جایزه عباس یمینی شریف برای کتاب ” یک راه کوتاه تا ماه “بوده است. از میان آثار او کتاب سبزتر از بهار در سال ۷۸ از سوی مجله سلام بچه‌ها برگزیده شد، هم‌چنین در دوازدهمین جشنواره تولیدات رادیویی مقام اول شعر و تصنیف را کسب کرده است. «سبزتر از بهار»، «اگر کسی بخندد»، «گاو کوچولو»، «بهتر از فرشته‌ها»، «خنده‌های ماه» و«گزیده ادبیات معاصر شماره ۴۴ »(مجموعه داستان، نیستان) از جمله آثار اوست.

مرجع: ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار