1961
۳۰ فروردین ۱۳۹۵

تأثیر تغذیه مادر قبل از بارداری بر روی جنین

با توجه به مطالعه‌ای که توسط محققان دانشکده بهداشت لندن انجام شده است سلامت کودک قبل از لقاح آغاز می‌شود و تغذیه مادر و سلامت مادر در سلامت کودک تأثیر می‌گذارد.

به گزارش کودک پرس   با توجه به مطالعه‌ای که توسط محققان دانشکده بهداشت لندن انجام شده است سلامت کودک قبل از لقاح آغاز می‌شود و تغذیه مادر و سلامت مادر در سلامت کودک تأثیر می‌گذارد.

محققان مشاهده کرده‌اند سلامت کودکان به وضعیت بهداشت و تغذیه مادران بستگی دارد و رژیم غذایی نقش مهمی در دوران قبل از بارداری و زمان بارداری ایفا می‌کند.

بین سال‌های 2009 و 2011 محققان نمونه خون 167 زن باردار که ساکن منطقه‌ای روستایی در گامبیا بودند را گرفتند؛ این منطقه یک محیط ایده‌آل برای تجزیه و تحلیل و بررسی تأثیر رژیم غذایی روی زنان است.

وجود دو فصل بسیار متمایز (فصل بارانی و فصل خشک) و وابستگی به مواد غذایی محلی شرایط را برای مطالعه عینی ایجاد کردند؛ فصل بارانی سرشار از سبزیجات و ویتامین است برخلاف فصل خشک که موادغذایی متنوع کمتر است.

نتایج این مطالعه نشان داد که تغذیه مادران تأثیر زیادی در ژن کودکان آن‌ها دارد به ویژه از طریق یک فرآیند ژنتیکی به به نام متیلاسیون که یک فرآیند بیوشیمیایی است و موجب رشد و نمو می‌شود؛ این فرآیند یک ژن خاص و پایدار است و نقش کلیدی در جنین و رشد آن دارد.

به گفته «آندریو پرنتیس» یکی از نویسندگان این مطالعه نتایج حاکی است که ویژگی و جهش ژنتیکی را می‌توان با کمبود مواد مغذی تحت تأثیر قرار داد و این می‌تواند به عواقبی جدی منجر شود؛ از این رو اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل، قبل و در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد.

 

 

 

منبع:    مهدپرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار